Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
DR

Vedení Prahy se chová jako kdyby měla MHD neomezenou kapacitu. Dovedete si představit že se zeleným demagogům podaří "vyhnat auta za města" a do těch narvaných prostředků ve špičce se přicpou další lidé? Třeba metro C už ani neumožňuje častější spoje.

0 0
možnosti
TV

kazdeho z nas kteri to platime, stoji uz ted provoz prazske mhd cca 50000 rocne a to porad nemuzeme jezdit, to az za dalsich 5000. Naopak velka cast tech co to nesponzoruji, uz ted jezdi zdarma...

0 0
možnosti
RZ

No uprimne, ja mam z revizoru celkem srandu. Kdysi jako student, jsem casto jezdil na cerno, obcas jsem nejakeho potkal, parkrat jsem i pokutu zaplatil. Pak jsem pracoval a jezdil jsem MHD pravidelne, tak jsem mel koupenou salinkartu. Ted uz jezdim MHD jen v zime, vzdy se salinkartou, ale nechavam revizory vycukat. Proste na vyzvani jim nic neukazu a ignoruju je. Salinkartu jim ukazu, az kdyz se blizi zastavka, kde vystupuji. Ale to mate videt, jak se ti revizori ke me chovaji, kdyz si mysli, ze jedu na cerno. Nejsem nejaky extra slusny clovek, obcas si poradne zanadavam, ale v zivote bych si na neznameho cloveka nedovolil mluvit tak, jak to umi nekteri revizori. Nicmene k dobru je jim treba pricist, ze kdyz jsem jel na cerno a byl jsem chycen, tak me vzdy nechali vystoupit, aniz by se pokusili me zadrzet. Jen jednou jedna zenska, ktera mela odhadem tak 150 kg, ale ani te se to nepovedlo, proste jsem ji ze saliny vytahl ssebou a tam pochopila, ze se mnou nic nesvede. No a takovy parchant se ze me stal pote, co pritelkyni vychytal revizor, kdyz prejela jednu zastavku tramvaji a ono to zrovna bylo uz v zone, kde ji neplatila salinkarta (Brno Modrice). Nenechal si to vysvetlit a od te doby vsechny revizory radne trolluju, at si to za toho zmr.a uzijou :)

2 1
možnosti
JK

Takže na ně vlastně uplatňujete kolektivní vinu. To svědčí o vysokém morálním kreditu. Zřejmě totiž budete dělat problémy i tomu, kdo tehdy ještě pro DPMB nepracoval, je tak? To je jako obvinit američana za činy Cortéze.

1 0
možnosti
JN

J94a74n 63N18o81v59á85k

16. 10. 2014 12:12

"do dneška se nějak nevyřešilo, jak se měli revizoři zachovat, a zdali znemožnění odchodu černého pasažéra držením za kabelku byl přestupek"

No, vážený pane, situace je naopak vyřešena velmi dávno. To, čeho se revizoři v daném případě dopustili je TRESTNÝ ČIN OMEZOVÁNÍ OSOBNÍ SVOBODY podle § 171 trestního zákona. Možná i poškozování cizí věci – nevím, jak dopadla ta kabelka. A možná i trestný čin krádeže ve stadiu pokusu – netuším, zda nechtěli slečně tu kabelku rovnou ukrást. Pokud tedy revizoři = pachatelé trestné činnosti pouze dostali "přes ústa", mohou být rádi, že to tak dopadlo a nemají záznam v trestním rejstříku. 

On totiž revizor není žádná úřední osoba, ale z hlediska práva pouhý "pobuda, který votravuje lidi". Revizor má právo se mne zdvořile a slušně zeptat, zda mu předložím k nahlédnutí doklad o zaplacení poskytované služby a já mám právo stejně zdvořile a stejně slušně jeho žádost odmítnout. Evidence plateb je v plně v kompetenci účetního oddělení akciové společnosti a ta, stejně jako každá jiná společnost podnikající v rámci českého práva, má pouze právo dotázat se, zda její pohledávka byla uspokojena. Na odpověď nebo dokonce prokázání ovšem žádné právo nemá A NEMÁ ŽÁDÁNÉ PRÁVO JEJ VYŽADOVAT, NEDEJ BOŽE NÁSILÍM!!! Od toho tu máme osoby úřední.

Takže Vaše rozhořčení nad tím, že pachatelé trestného činu dostali na budku, upřímně nerozumím. Podle mého, pokud někdo páchá trestnou činnost, je na místě mu v tom zabránit. Což se stalo. A vyvozovat z toho, že se někdo stal obětí trestné činnosti nevychovaných revizorů, že nezaplatil za nějakou službu, je tvrzení hloupé. Dokažte to, nebo mlčte!

Pokud se ke mě revizor chová jako pobuda, jako k pobudovi se k němu chovám i já a samozřejmě mu nebudu cokoli ukazovat. A to zejména ne platný doklad o úhradě nějaké služby. Co když mi jej ukradne nebo mi z peněženky, v níž jej mám uschovaný, ukradne všechny peníze? 

Měl jste víc poslouchat maminku. Určitě Vám říkala, že s cizími nevychovanci se slušný člověk nebaví.

1 0
možnosti
JK

Omyl. Při podezření z přestupku (a zvláště t.č.) má kdokoliv pravomoc kohokoliv zadržet.

Známý dělá ochranku v obchodech. Když náhodou chytí čórkaře s lupem za 4900 kč (od 5000 Kč nahoru je to t.č.) tak by ho taky měl s pardónem pustit, aby jako náhodou neomezil jeho "osobní svobodu" odnést si nakradené věci?

0 1
možnosti
AJŘ

Dřív, když byli průvodčí, byl v MHD klid. Jen by neměli být příliš sluníčkoví a vyhazovat všechny hlučící, páchmoucí, či jakkoliv odporující dopravnímu řádu.

0 0
možnosti

Jízdné "zdarma", tedy placené z daní, je, samozřejmě špatně. Úplne stejně špatně jako dotace do MHD nebo, ostaně, jakékoliv dotace.

Ale za současného stavu, kdy je vybrané jízdné jenom malá část prostředků, které na MHD jdou, a zbytek jsou ty dotace, tak mi přijde skoro lepší to jízdné zrušit a ušetřit tím právě na těch revizorech, vlastních jízdenkách a celé agendě kolem toho. Ve výsledku by to mohlo vyjít finančně cca podobně, bez buzerace a jako bonus se udělá úlitba ekoteroristům. Akorát Rittig a podobní by měli smůlu. A o to asi právě jde.

3 0
možnosti
Foto

Taky mám pocit, že by v konečném důsledku jízdné zdarma mohlo být levnější než současný systém, kdy se na MHD pakují všelijací vyžírkové.

2 0
možnosti

Kapku Vás opravím. Podle judikátu revizor může neplatiče zadržet. Stejně jako třeba číšník. Ale musí k tomu samozřejmě použít přiměřené prostředky. Co vím, pokud by díky tomu vznikla rvačka, samozřejmě by se vyšetřovalo, kdo jí zavinil. Ale jsem si jistý, že v případě pochybností by zákon stál na straně revizora. Jak píšu trochu níže, pokud by revizoři měli právo nosit kamery a skutečně jí nosili, odpadly by i tyto pochybnosti.

1 0
možnosti

"v případě pochybností by zákon stál na straně revizora" ?

Bohužel asi ano. U nás se zákon ohýbá všelijak.

0 0
možnosti

Uz urazka verejmeho cinitele ma byt s pokutou a napadeni mit vazne dusledky. Statni kasa se tak pri neurvalem chovani obcanu muze napakovat. Vse je snad jednoduche jako facka. Fakt nevim co se porad resi.

0 0
možnosti

Revizoři nesmí mít status veřejného činitele. Je to výsadní postavení a mělo by zůstat skutečně jen veřejným činitelům.

Revizoři by spíše měli mít na čele kameru. Jakmile je někdo natáčený, už si moc nedovolí. Obvláště kdyby se medializovalo pár případů, kdy jde podobný člověk před přestupkovou komisi (co vím, nadávky jsou přestupkem proti občanskému soužití). Násilí by se už vůbec vyloučilo. Nikdo nebude revizora mlátit, když bude vědět, že se jeho obraz přenáší do ústředny a 10 min po napadení by jeho obrázek měla policie.

1 0
možnosti

Moc pěkný článek a bohužel pravdivý. Jsem řidič tramvaje a někdy je to opravdu adrenalin. Mých 193 cm a 110 kilo docela funguje a ještě se na mě nikdo nevrhl. Ale už jsem si taky vyslechl pár nadávek, když jsem vyhodil kluka s pittbulem bez košíku i vodítka. Plivanec na dveře kabiny mu asi udělal dobře. Doprava v MHD zdarma je volovina, to si spočítá i prvňáček. !!

6 0
možnosti
  • Počet článků 943
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1435x
Třeba nabídnout příběh. Myšlenku. Pobavit, rozplakat, donutit, abyste se podívali na místa v sobě, která se báli navštívit. Třeba.

Případné dotazy na fejetonhewlit@seznam.cz

Seznam rubrik