Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

E31v49a 51S59á43d56e71c46k44á 5973111423527

Užíváte si trošku úspěch? Je to už živější, než jen virtuální realita. A nám to udělalo radost...:-)

0/0
3.11.2016 23:51

P79a96v48e43l 95H41e22w12l82i22t 5137803985333

Jaký úspěch? Ono se někde něco stalo? Co? Povídejte.

0/0
4.11.2016 0:14
Foto

K94a51r24e38l 17B18o60h34á86č39e38k 1701137106194

:) řidič tramvaje není můj nepřítel, řidič tramvaje není můj nepřítel, řidič tramvaje není můj nepřítel :)

+1/0
3.11.2016 13:53

P22a35v11e47l 97H68e14w77l31i82t 5447943905283

Vidíte, pan Boháček už to pochopil.

+1/0
3.11.2016 17:53
Foto

S66i38m56o61n57a 48P50r91o83c72k34l44o28v72á 9619147667709

My na vás ale mluvit nemůžeme ;-D Možná chybí právě ta možnost vyměnit si názory a je dobře, že alespoň touto cestou se dozvíme, co nám vzájemně vadí. Je pravda, že my cestující o vás tramvajácích opravdu moc nevíme, že vás asi bereme tak trochu jako součást vozidla ;-) Tak já se příště zkusím alespoň usmát...jestli si ale lidi nebudou myslet, že jsem nějaká divná :-/ Uvidíme...

+2/0
3.11.2016 12:32

P18a12v72e10l 76H78e61w34l35i47t 5457163345733

Vidíte, a o tom to je. Už jak to říkáte - usměju se, a lidi aby si už nemysleli, že jsem divná. Právě až tohle si myslet nebudeme, a naopak se lidi s úsměvem přidají, bude to fajn život. A bude kolem dokola zaděláno na lepší život. Slyšel jsem, že třeba na Novém Zélandu je běžné, že si tramvaják povídá s neznámými lidmi - tohle udělat u nás, tak mě hned dispečink pošle do Bohnic.

+1/0
3.11.2016 13:43

P64a42v67e71l 10H23o50r51á70k 8701423275732

To se snad za jízdy ani nesmí, ne?

0/0
3.11.2016 13:59

P72a34v84e15l 69H77e76w34l82i25t 5927373795823

U nás právě že ne.

+1/0
3.11.2016 17:53
Foto

S95i23m24o54n48a 65P10r69o63c39k92l41o66v56á 9669607127399

Problém je v tom, že když se kolem vás většina lidí mračí, tak vás ani nenapadne, že by vlastně mohlo být normální se usmívat. Ale stojí to za to zkoušet. Z mé dosavadní zkušenosti vám vždy několik lidí věnuje pár divných pohledů, ale vždy se najde jeden nebo dva, kteří úsměv opětují a to je takové malé vítězství :-) V jižní Evropě je mnohem běžnější, že se na vás někdo usměje, bere se to jako součást pozdravu. Osobně se mi stalo, že se na mě takhle jednou usmála pokojská v hotelu. Jen jsem kolem ní procházela a musím říct, že mě to tenkrát docela zaskočilo. A pak jiná slečna zase na jiném místě. Prostě tady na to nejsme zvyklí a je to škoda. Je to totiž moc hezký zvyk, člověk má najednou pocit jako by došlo k nějakému propojení mezi lidmi navzájem.

+2/0
3.11.2016 14:05

M43a61r86t61i11n62a 39T46r55o95j40a59n51o77v71á 5433678555

No, exotika. Mně to přijde práce jako každá jiná. Všude máte něco.

A pozdravujte toho kolegu, co na začátku týdne ve 22 vybuzeroval ženskou s dítětem v kočárku, která se opovážila batoleti dát na okusování rohlík a zatímco si dítko drobilo do svého fusaku, řidič učinil matce rozhlasem kázání na téma výchova budoucích uvědomělých cestujících ("v tramvaji je zakázáno jíst a výchova začíná již v kočárku"). V tramvaji nás bylo asi 15 a půl, tudíž rohlíkem ohrožen nikdo nebyl, zato všichni kroutili hlavou nad řidičem. :-)

+2/0
3.11.2016 11:35

P57a55v87e78l 18H71o63r30á74k 8751463195762

Mne spíše zaráží to držení dveří. Už jsem v Brně zažil spoustu lidí přivřených při vystupování, několik i při nastupování, ale že by někdo držel dveře, to jsem si u nás nevšiml.

0/−1
3.11.2016 14:02

M25a64r90t97i45n30a 18T60r23o91j18a28n54o72v32á 5793508625

Já už jsem to párkrát udělala, když přede mnou nastupuje bába o holi, tak čekám, než se nalodí a já za ní. A protože něterým řidičům je to ganz egál, že tam mají špatně pohyblivého člověka, tak je potřeba dveře přidržet. Na druhou stranu mi za to nikdy nikdo nevynadal, a taky takových zase není převaha. Nutno zkonstatovat, že se v tomto směru MHD v Praze notně vylepšila. 80% řidičů na člověka počká, když dobíhá, dokonce i znovu otevřou dveře. Zde je samozřejmě na místě poděkovat, byť třeba jenom zamáváním zezadu. Pak stále ještě přežívá ta zvláštní odrůda, co nechá člověka bežet 50 m a pak mu z gustem zaklapne před nosem, ale už jich moc není.

+2/0
3.11.2016 14:48

M94i22l98a15n 53M83a55j82e78r89č47í41k 1630700194866

"Já už jsem to párkrát udělala, když přede mnou nastupuje bába o holi, tak čekám, než se nalodí a já za ní. A protože něterým řidičům je to ganz egál, ..."

tady bude spíš problém v realitě, že:

1.) přímo do prostoru dveří řidič nevidi

a) přes vnější zrzáctko může vidět jen za jeden roh = podél boku vozu

b) pomocí vnitřního zrcátka vidí většinou 1. stojící lidi či sedačky podél pravé strany mezi/za nimiž jsou dveře 2. a další dveře = mezi ně opět vidět nemůže

2.) neojediněle lidi někoho jen doprovází = zůstanou stát u dveří a nenastupuje, ale s vyprovázenými uvnitř vozu MHD se ještě vybavuje/loučí !!

3.) osoby se sníženou pohyblivostí či schopností orientace mají na/vystupovat (nejlépe splnit oboje podmínky, ale minimálně jednu z nich):

a) viditelně pro řidiče = u standartních/vysokopodlažních vozidel 1. dveřmi či u částečně nízkopodlažních tramvají ještě těmi jedinými (prostředními) dveřmi bez schodů (většinou tam má řidič kameru pro možnost sledování dění)

b) na svůj ná/výstup do/z vozu upozornit (dle přepravního řádu = vyhlášky Ministerstva dopravy zhodně jako osoby přepravující kočárek - na zastávce mávnutím, ve vozidle před jeho zastavením vzastávce příslušným tlačítkem = buď 1x označené kočárek či 2x výstražné znamení k řidiči)

= nikdo Vám následně nevynadal, protože důvod Vašeho "zdržujícího chování" vyšel najevo (osoba se sníženou pohyblivostí byla ve vozidle zpozorovatelná řidičem mezerou mezi ostatními cestujícími)

0/0
8.11.2016 10:18

M62a43r86t86i72n96a 46T46r95o42j94a69n88o27v90á 5973948345

Mně je to jedno, čím je to způsobeno. Prostě je mi hloupé tam nechat tu bábu bez asistence, aby ji řidič přiskříp do dveří a následně odvez jen půlku.

0/0
8.11.2016 13:54

M82i24l64a26n 59M46a24j89e47r39č70í74k 1600530574456

pardon, nechtěl jsem vyvolat dojem, že Vaše chování je špatné - ba na opak Vám za něj (proti mnou popsanému špatnému chování té "báby") velmi děkuji.

Je vidět, že si svého okolí všímáte a jste k němu navíc ohleduplná, to žel (nejen v MHD) vídám skutečně ojediněle = to je důvod, proč Vám nikdo (z řidičů) nikdy za něj nevynadal.

0/0
8.11.2016 14:18

V85á68c45l63a75v 31J24e61b67a57v51ý 8600229883716

Podle mě by docela pomohly chytré zastávky, které ukazují, kdy přijede další spoj a mohly by informovat i o nehodách, či výjimečných událostech. Pak by člověk nečekal jak pako na zastávce, když to stejně nepřijede a plánoval cestu jinak nebo si šel sednout do kavárny.

Svého času jsem několik let jezdil tramvají č. 12 a i přes uvedený interval 8 minut jsem snad každý druhý den čekal 8-12 minut na zastávce, než mi nějaká tramvaj č. 12 přijela. Kdyby to nebylo po dobu dvou let, tak bych si i řekl, že to byla náhoda.

Nebo se někde stane nehoda a člověk v dešti a mrazu čeká a čeká, třeba půl hodiny, protože potřebuje přes půl města. A když už těch 10 minut čekal, tak to za chvíli přeci musí jet a pořád nic.

Pak se nedivte, že je cestující naštvaný. Řidič je bohužel první člověk na ráně, i když za to nemůže. Ale zažil jsem i několik případů, kdy řidič jel tak, jako by vezl hnůj a ne cestující. Nebo prostě nezastavil na zastávce a na dotaz proč nezastavil, hrubě odvětil, že je ta zastávka na znamení...co naplat, že bylo 6 hodin a zastávka na znamení byla až od 8 hodin. S přetápěnými vozy je to také celkem klasika. U starých tramvají by možná řidič mrznul, ale u těch novějších je to prostě jen o troše pozornosti k cestujícím ze strany řidiče. Většina lidí je v zimě nabalená, aby vydrželi na zastávce, když je v tramvaji či buse o 30 stupňů více než venku, je to peklo.

+1/0
3.11.2016 0:42

P56a42v68e45l 35H71e97w27l37i49t 5587173975163

Všude jsou černé ovce, to se asi nikdy nezmění. jen jde o to je trochu usměrnit. Já, i když je to vlastně teď proti vlastním, zastávám názor, že když se cestujícímu něco nelíbí, měl by to oznámit. Pravda, i tam se najdou černé ovce a stěžovatelé na cokoli, ale od toho máme lidi, aby posoudili, co a jak, a jaká stížnost je adekvátní.

+2/0
3.11.2016 2:11

M35i66l43a26n 41M81a14j38e58r70č16í91k 1490630904886

při intervalu 8 minut čekat 8-12 je takřka v normě, protože za přepravu přesnou je považována jízda v odchylce 0 až 179 sekund (= 3 minuty) pozdě proti času plánovanému v jízdnímu řádu!!

0/0
8.11.2016 10:32

B72ě38l35a 49H97o28r27á83k21o19v23á 1708272369360

Měla bych dotaz. Kolik jste zachránil řidičů nebo raději čerpáte volno po střetu se stojícím autem na kolejích které jiný řidič nechce pustit včas dokončit otáčení? Častý jev např. před zastávkou U Kaštanu.

+1/−1
2.11.2016 22:23

P72a16v63e60l 32H83e26w94l57i89t 5517143195743

Volno po střetu s autem je mýtus. Žádné takové neexistuje. Pouze volno po nehodě s chodcem, případně po větší havárii. Jinak se po nehodě normálně jde pracovat dál. U Kaštanu jsem často, ale nějak jsem tam problémy nezaznamenal.

+2/0
3.11.2016 2:05

B28ě78l58a 63H45o59r85á77k71o66v36á 1478252419290

Já za dvacet let před rekonstrukcí ano. Žádný problém nenastane když při souběžné jízdě tramvaják zacinká, případně nejede 20m před zastávkou naplno. Asi ne každý si povinnost zabránit nehodě uvědomuje nebo to pro obsluhu stroje bez řidičáku B, C atd. neplatí?

+1/0
3.11.2016 6:18

P71a89v66e41l 44H79e29w42l98i39t 5667873225393

já nemohu mluvit za jiné řidiče, ale já tohle dělám, a proto je u mě velká absence jakkýkoliv nehod.

+1/0
3.11.2016 9:30

B91ě17l76a 23H74o45r89á44k22o62v89á 1758852389900

Přeji i nadále mnoho km bez nehod

0/0
3.11.2016 10:05
Foto

Š93á94r46k11a 63M37e28d61k46o77v40á 7484595256630

Nezkoušel jste si to někdy jinde, než v Praze? (třeba v Liberci,Brně,Mostě...).:-)

Anebo- nezkusil jste třeba trolejbus?

0/0
2.11.2016 21:26

P16a92v97e65l 42H74e28w70l11i65t 5837813555543

Ne, pouze v Praze, já se nějak zatím na jiné město necítím.

0/0
3.11.2016 2:07

J77o53s13e42f 14C18h44o70d50o20u75n63s88k24ý 4761966159500

"Díky natáčení pořadu Na lavičce jsem si uvědomil, že pro obyčejné lidi (netramvajáky) je naše práce na kolejích považována za exotickou"

Já jsem si to uvědomil tenkrát, když jsem přišel se ženou do společnosti, kam nás pozvala naše kamarádka a když nás představovala, tak řekla: "Tak lidi, tohle je Ája (moje žena pozn. autora) a tohle je Pepa, je to tramvaják." Ano, bylo to natolik důležité pro ni, že u mě musela zmínit i moje povolání a všichni oneměli úžasem (možná i ta hudba ze sterea přestala na chvilku hrát) a pak se vlastně každý rozhovor, který se mnou někdo vedl točil okolo mého povolání...

Je to vlastně důvod, proč jsem začal psát i svůj blog o mém povolání a přibližovat některé tajemství pro mou rodinu a přátelé, kteří mi vždy dodají spousty inspirace pro další témata, protože jejich dotazy jsou někdy dost nepředvídatelné a sám si řeknu: "No ty jo, tak tohle mě nikdy nenapadlo na to takhle koukat."

0/0
2.11.2016 20:53

P84a95v97e82l 82H87e71w58l29i76t 5747983965533

A jelikož se známe, tak vím, že je o čem číst. Dej sem odkaz, lidi si rádi počtou.

+1/0
3.11.2016 2:08

M46i15l90a10n 85M45a26j21e55r70č32í56k 1540660204386

zdravím - on to sem nedal, nevíš proč?

0/0
8.11.2016 12:24

M55a34r68i77e 40Š70í57p78k69o30v54á 5422592254937

Pavle, mě práce tramvajáka, a zejména v Praze, připadala vždycky pěkně vysilující. Hlavně psychicky. Zvlášť od té doby, co je tak silný provoz. Přiznám se, že to obdivuji, a nechápu lidi, co to nevidí. Je to těžká služba.

+5/0
2.11.2016 19:47

P75a21v77e19l 52H19e84w95l28i15t 5677843525223

je a my děkujeme za lidi, jako Vy, co si to uvědomují.

+4/0
3.11.2016 2:06
Foto

P60a41v26e90l 18M47a29c73h37a74č15e44k 5431302253

Myslím, že níže to Miroslav Buček popsal velmi přesně. Hrubne společnost, je to znát na silnicích a samozřejmě i v MHD.

Z vlastního sledování před mnoha roky jsem se dopracoval k závěru (bylo u autobusů v Praze), že zlom v psychice řidiče nastává v rozmezí mezi 3. a 4. rokem ježdění po Praze. Začne se měnit a začíná být za volantem i nebezpečný, protože se dostává ve svém vidění do pozice nadřazenosti a vše ostatní (cestující nejvíc) ho štve a vytáčí. To samozřejmě nenastává u všech, ale pokud k tomu má nekdo dispozice, tak je to spolehlivé.

Myslím, že u tramvají to bude obdobné.

P.S. Ještě vám říkají ŠEVCI? :-)

+2/0
2.11.2016 16:49

P25a70v78e94l 54H37e80w43l87i10t 5857463495723

Říkají, tedy starší lidé, tak nad padesát. U mladších jsem se s tím setkal jen výjimkou, ale stalo se. Jinak tu dobu nebezpečí asi už mám za sebou - už jsem v podobě starého mentora, kmeta od kolejí, s výhybkou do srdce.

+4/0
2.11.2016 18:44
Foto

P58a34v12e71l 35M57a69c23h25a67č16e55k 5561462493

R^ To vám přeji a jsem rád, že vás to nepotkalo. Musím říct, že bylo neuvěřitelné sledovat, jak se chlapi mění před očiima, jak se jim ztemňuje mozek a jsou stále víc nesnášenliví a vymýšlejí jak "kaštanům" (rozuměj: cestujícím) zatopit a zesměšnit je nějakým vtípkem. Některé byly opravdu humorné, ale většinou to bylo silně "na palici".

Buďte dál v pohodě a berte to v tramvaji jako v kokpitu a jízdu jako příjemný let. Ať vám vydrží dobrá nálada a odolnost.

Bývalý MHD kolega. :-)

+1/0
2.11.2016 19:11

J43a46n 73P51a75l13l89a96s 1162566663322

V Liberci jsem slyšel řidiče volat do vysílačky: „Franto, nepobral jsem asi 15 kousků, pošli posilu.“ Ale nijak mě to neuráží, hantýrka není salónní mluva.

0/0
2.11.2016 21:46

R59o82m13a18n 60E81n34d64e26r80s 4425705945

Myslím, že bych musel být dokonalým typem pasažéra. Jezdím hlavně autem. Když vyjímečně jedu tramvají, snažím se dostat k oknu a čumím ven. Uvnitř tramvaje jsou natěsnáni lidi, no a těch je jako......však víte!:-)

0/0
2.11.2016 16:28

P67a54v57e62l 37H48e81w34l95i47t 5657493725963

Zažil jsem i situace, že byli natěsnáni skoro i v mé kabině. No, na nějakou ohleduplnost se nějak moc nehledí, to je pravda.

0/0
2.11.2016 18:43

V95o55k44o15u65n 78V89l47a62d42i64m97i94r 8732228849278

Netusim, jak je to dnes, ale za rakouska a prvni republiky byly na kterej tramvajaky vybirali a trete ne ktere tramvajaky z trestu prerazovali.

Mam pribuzneho, ktereho jeden takovy podobny tomu co zde nejvic pise a diskutuje udal, ze v cizine navstivilpribuzneho. Jedine zamestnani ktere mohlnastoupit byl tramvajak a nebo zena smela sedet v kukani T3.

0/−3
2.11.2016 16:28

J65a41r80o80m44í44r 48P53a29v28l49í35k 4862646514215

Prosím pěkně, můžeš to přeložit, hotentotsky jsem se neučil. Děkuji.

+7/0
2.11.2016 16:58

V19o36k67o69u45n 37V14l25a76d17i93m29i71r 8492858599828

Vase chyba jaromire Pavliku. Ucil jste se vubec nejak?

0/−3
2.11.2016 17:11
Foto

B62r47o83n41i26s25l21a98v 65G22a58b71r96y37š 2552989561

No chyb tam máte spoustu, ale zkuste to když už ne s diakritikou, tak aspoň s interpunkcí, ať to má aspoň smysl.

+5/0
2.11.2016 18:37

P82a64v84e26l 57H29e13w75l64i67t 5377543335563

Tak to by mě zajímalo, kam by za trest a na jakou linku přeřazovali v Praze. To je otázka, nad níž budu přemýšlet.

0/0
2.11.2016 18:41

V78o62k74o13u12n 13V37l76a19d51i58m45i70r 8912658159208

Staci se zacist do Historie prazske hromadne dopravy. Ono se za Rakouska platoilo hotove a pruvodcimu se na nekterych ljnkach nechavalo dysko.

0/0
2.11.2016 19:57

V66o73j72t91ě12c94h 96M45a89r63h37o50u60l 8528712217873

Osobně si myslím, že člověk, který má záchvaty vzteku z přidržených dveří (které ti cestující obvykle přidržují proto, že "ředitel zeměkoule" v kabině se je rozhodl zavřít, přestože ještě část cestujících nestačila na/vystoupit, což je u některých typů tramvají ještě okořeněno skutečností, že varovný signál se ozve až ve chvíli, kdy dveře jsou již v pohybu) a který počítá lidi, které "zachránil", přestože je mohl beztrestně zabít, by tramvaj řídit rozhodně neměl...

+1/−7
2.11.2016 16:04

P12a91v43e61l 51H96e53w55l86i75t 5737983835423

Vidíte, s někým, kdo dokáže pouhým přidáním slovíčka, změnou významu, otočenm smyslu obrátit celý smysl, s tím mírové rozhovory vést nejde, natož se s ním dohodnout.

+5/0
2.11.2016 16:09

V82o97j61t26ě86c58h 83M85a59r79h15o65u22l 8728492687903

Vidíte a já přitom proti tramvajákům vůbec nic nemám, ani s nimi neválčím, takže "mírové rozhovory" ani nejsou potřeba.

0/−2
2.11.2016 16:36

P15a72v59e14l 63H22e75w15l31i74t 5487563175313

Podle vašeho příspěvku, pane Marhoule, je zřejmé, že proti řidičům nemáte ani holé žbl.

+2/0
2.11.2016 18:41

P71e89t79r 94N67e62t90o55l34i39c28k15ý 4828806464415

V tramvaji to ještě jde pochopit. Ale podržet dveře v metru je znak nejvyššího buranství.

0/0
3.11.2016 8:53

M40i82l47a16n 82M93a20j82e78r44č48í50k 1800360184476

já ty "mírové rozhovory" zkusím (narozdíl od kolegy) i s Vámi = ́není problém mnohdy v tom, že:

1.) řidič do prostoru dveří nemá možnost vidět (podrobněji v jiném mém předchozím příspěvku zde)

2.) neojediněle cestující porušují nařízení Přepravního řádu = vyhlášky Ministerstva dopravy, kterou je jejich povinnost vystoupit/nastoupit z/do vozu včas, a to neojediněle i tak hrubým způsobem, že dveře vozu jsou otevřeny i minutu (pro čekání tzv. do času dle jízdního řádu nebo na dobíhajícího cestujícího nebo na volno na následujícím semaforu s pevným cyklem) a až při zaznění výstrahy dveří teprve se někdo "probudí" a začne vystupovat?

(ovšem ono to "probuzení vystupujícího" již i jen v momentu započatého nastupování jiných je pozdě a způsobuje ve dveřích kolizi/zdržení!)

0/0
8.11.2016 10:53

J13a72n82a 93S32t92e54h11l37í23k27o35v74á 2449160920336

:-) paní pobavila, však to dá rozum, vedle prázdná kolej a Vy tam stojíte ve frontě ;-D Teď fakt jezdíte 16? Za hodinu jedu domu a to bych mohla s vámi ;-)

+3/0
2.11.2016 15:48

P84a42v17e72l 68H25e87w95l68i22t 5877283515153

Jestli jezdíte pravidelně linkou 16, je pravděpodobné, že jsem vás už vezl. Jinak dneska ta linka stojí za to, na mírové rozhovory zatím není nějak čas.

0/0
2.11.2016 18:40



AUDIOZÁZNAM

Petice

Zmeškali jste přenos čtení Davida Vlka? Poslechněte si ho tady.



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.