Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Koloví sluníčkáři a rasisti ulice

Ale kdepak, nemluvím teď o některých z nás, ale z nás o některých, kteří si taky myslí, jak se vším a ve všem mají pravdu, a kdo s nimi nesouhlasí, tak je obyčejný rasista.

Samozřejmě že mluvím o cyklistech.

Takový článek píšu každý rok a předem se omlouvám cyklistům slušným, dbajícím na silniční předpisy a obecná morální pravidla, a věřte, že podle chování je pozná většina z nás.

Stejně jako poznáme ty blby s koly, kteří si to šlapou sluncem zalitým a kaméliemi provoněným dnem, aby udělali něco pro svoje zdraví, a tím, že naštvou někoho jiného, zase něco pro svoje ego.

Možná jste četli o cyklistovi z Ostravy, který vybrzdil kamion. To je už vyšší level, asi takový, jako když mě před lety vybržďoval cyklista v Karlíně a byl pořádně nasraný, že nezvoním.

Byl to kolový sluníčkář. Na něm to bylo vidět a poznáte to podle toho, že vás chce naštvat, protože naštvání je univerzální řeč kolových sluníčkářů. Jinou neumí.

Kolo měl takový free. Třásně, kousky látek vlající jako fáborky. Na řídítcích plyšový medvídek bez hlavy. Být kolo větší, tak je na něm místo na mírové nálepky jako třeba Rusko, dej prsty od všech (dřív to bylo USA) Dejte šanci míru a trávě případně Volte Piráty.

Na koleje najel už na Urxově směrem do centra a silně pochybuji, že by byl jenom tak obyčejně mentálně slabý, že by nepochopil, jak moc tramvaj neumí někoho objet.

Vsuvka: Před lety taky byla nehoda na Karlově náměstí a jedna starší dáma se tramvajáka ve voze za nehodou zcela vážně zeptala, zdali to nemůže kolem nich objet, že tam jsou (v protisměru) koleje taky.

Tak si tak ten mladý kolový revolucionář jel a čekal. A víte, na co čekal? Jestli zazvoním. Asi nečekal, že bych ho nabral na spřáhlo a udělal z něj špíz, ale chtěl, abych vypěnil.

Ale já nic. Jel jsem pěkně rychlostí kolem dvaceti, lidi, co nás na chodnících zahlédli, se ťukali na čelo, někdo i houknul cosi sprostého, ale my jeli dál.

Na Křižíkově cyklista poprvé znejistěl. Stál jsem v zastávce, odbavoval vážené klienty, on stál před tramvají a na mě se ohlídnul přes rameno. Já se usmál a udělal něco, co nečekal. Zvednul jsme prsty a začal odpočítávat start. Když došly prsty, slabě cinknu a už jedeme.

A jedeme dál směrem na Florenc a na Karlínském náměstí zase stojíme v zastávce a cyklista se zase ohlíží a já zase odpočítávám. Ze zastávky se rozjel už jako by pomaleji než předtím a ani potom rychle nejel.

U viaduktu zastavil. Není to náhoda, protože tam kdysi zastavil jiný cyklista před tramvají a tramvaják ho seřval. Nakonec se tam i trochu kočkovali. Můj koníček tady taky zastavil a já taky a hned jdu ven.

A on byl připravený a naštvaný, že nezvoním. Asi byl připravený na hádku, ale nebyl připravený na mě.

Chcete-li začít debatu s plusovými body hned na začátku, musíte toho druhého rozhodit. Jinými slovy, udělat něco, co nečeká. Je to asi jako v jiném případě, když jsem na konečné nemohl dostat ven opilce, který mi strašně nadával. Ale nadával mi strašně a strašně sprostě. On vlastně krom sprostých slov nic jiného neříkal. On měl sprosté i spojky.

A když viděl, že už víc sprostý být nemůže, tak se na mě podíval a řekl:

"A co mi na to řekneš, ty čuráku?!"

A já se na něj podíval a odpověděl jsem, a odpověděl jsem, že mi letos vůbec nerostou ředkvičky.

To se na mě opilec podíval a pochopil, že ho alkohol dostal do jiné dimenze, a už nic neřekl a odešel, a odešel směrem na benzínovou pumpu, aby si tam dal panáka, protože nikde jinde už otevřeno nebylo.

A tak jsem cyklistovi taky něco řekl a řekl jsem mu otázku, jestli nemá něco s kolem, protože to by byla škoda, protože se musí dostat na Podbabu, protože mi volali z dispečinku, že to na konečnou nevydrží, ale já se vsadil o stovku, že to dokáže.

A do to jsem dvakrát tlesknul a říkám:

"Šup šup, koníčku, jedeme! Já v tom mám prachy."

A vracím se do tramvaje.

Prohrál jsem kilo. Pomyslné. Cyklista se na mě naposledy podíval, a když viděl, že za sklem zase prsty odpočítávám do startu, najednou pochopil, že je taky už v jiné dimenzi a zabočil z kolejí doprava a jel někam k Vltavě.

Takže oni tihle cyklisté z nové doby, oni nejezdí kolem nás a někdy i přes nás, proto že by byli hloupí. Oni tak jezdí, že nás chtějí naštvat. Oni se krmí tím vztekem. A nenávidí nás, když jim najíst nedáme. Jejich emoční těla jsou slabá a pak nám nadávají.

Opravdu čekám, kdy mi někdo takový řekne, že jsem rasista. Kolový rasista ulice.

 

Autor: Pavel Hewlit | středa 21.7.2021 13:06 | karma článku: 46,38 | přečteno: 8821x
  • Další články autora

Pavel Hewlit

Prý mám napsat Putinovi – tak jo, tady to je

Tohle není můj nápad, ale jednoho z diskutérů. On to sice myslel jako vtip, ale i v tom zlomyslném návrhu na moji osobu je kousek pravdy. Nikdo spolu nemluví. Nepíšeme, co bychom chtěli druhému říct.

16.11.2022 v 22:36 | Karma: 33,16 | Přečteno: 1996x | Diskuse| Ostatní

Pavel Hewlit

Ta válka muší bejt, to Vám poudám

Na rovinu – nejsem zrovna nadšený z toho, co se ve světě děje, a hlavně z toho, co se může ještě dít na základě jedné jediné zprávy o vystřelené raketě.

16.11.2022 v 16:19 | Karma: 36,43 | Přečteno: 940x | Diskuse| Ostatní

Pavel Hewlit

Příběhy o žití upravené smrtí aneb Modlitba góje v synagoze

Knihy jsou různé, a to je něco, co netřeba žádnému ze čtenářů připomínat, a ten, kdo nikdy nečetl, ten tomu neuvěří, dokud si dvě tři nepřečte.

9.11.2022 v 14:45 | Karma: 26,30 | Přečteno: 484x | Diskuse| Kultura

Pavel Hewlit

Tak už jsme ve válce, ale já přesto musím řídit tramvaj

Zachovejte paniku, stejně všechno špatně dopadne – ale ještě to není tak špatné, jak titulek tohoto příspěvku hovoří. Válka není a já řídím.

5.11.2022 v 1:22 | Karma: 44,98 | Přečteno: 6722x | Diskuse| Ostatní

Pavel Hewlit

Půl kila války pro každého, stačí se postavit do fronty

Války jsou smutné, války jsou na prd, války berou matkám děti, války berou všechno, ale je na nich zajímavé, jak se vyvíjejí tam, kde nejsou.

3.11.2022 v 8:34 | Karma: 43,75 | Přečteno: 3675x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Tuleja vzdal nominaci na ministra. Fiala rozhodnutí přivítal

3. května 2024  14:19,  aktualizováno  14:32

Pavel Tuleja se vzdal nominace na post ministra pro vědu, výzkum a inovace. Připustil selhání v...

Do školy v Litvínově vnikl muž. Policie ho zadržela poblíž kvůli jiné krádeži

3. května 2024  8:31,  aktualizováno  14:23

Desítky policistů, hasiči i záchranáři se ráno sjeli k litvínovskému gymnáziu. Důvodem bylo...

„Mimořádně trapné“. Akademici a ekonomové kritizují úroveň Tulejových publikací

3. května 2024  14:09

Kandidát na ministra pro vědu, výzkum a inovace Pavel Tuleja publikoval své práce v potenciálně...

Na Česko loni útočili ruští hackeři. Nechte toho, vyzval je Černínský palác

3. května 2024  13:42,  aktualizováno  14:07

Za loňskými útoky na českou internetovou infrastrukturu stáli ruští hackeři, uvedlo ministerstvo...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 943
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1435x
Třeba nabídnout příběh. Myšlenku. Pobavit, rozplakat, donutit, abyste se podívali na místa v sobě, která se báli navštívit. Třeba.

Případné dotazy na fejetonhewlit@seznam.cz

Seznam rubrik