Vytýkací dopis společnosti Disney (přímo Waltu)

22. 11. 2019 14:03:40
Už dávno jsem psal o celosvětové petici ohledně genderové vyváženosti pohádek a připojuji odkaz, abyste si vzpomněli, o co šlo. A já Vám pak povím, jak to nešlo.

https://hewlit.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=680724

Včera mělo v kinech premiéru Ledové Království 2, a pokud nevíte, kdo je Elsa, Anna, nebo alespoň Olaf, nemusíte dál číst.

Četl jsem už některé učené kritiky na tento film a nepřestane mě překvapovat, jak někteří "lidé, co tomu asi fakt hodně jako moc rozumí" neváhají recenzovat pohádku pro malé děti, jako by to bylo artové dílo světového formátu o délce tří a více hodin se špatným koncem, protože pravé umění dneska špatně končí.

Docela by mě zajímalo, kdyby podobní kritikové museli opustit svá temná zákoutí a opuštěné dvory bez slunečního svitu a byli postaveni před dítě, o jehož existenci mají pouze mlhavé představy, a museli mu vysvětlovat, proč se jim pohádka nelíbí.

Potili by se (kritici, ne děti), možná by byli i víc hodně nervózní a dítě jim s lízátkem v puse řeklo: "Štějdo, ty smdíš, jdi se vykakat!"

Pohádka je prostě pohádka a na ni: "... pokus o hloubkovou sondu dospělé ženy strádající vnitřním traumatem ze ztráty rodičů a vlastní sexuální nevyzrálostí odrážející se zcela viditelně..." nefunguje.

Nicméně je čas nechat promluvit dopis:

Drahý Walte,

Vím, že máš rád, když jsou lidé sestrami a bratry, nicméně moje české tykání nijak neubírá na úctě, již k Tobě mám, a jak sám vidíš, nijak jsem nezačal dopis oslovením, čau ty starej mrtvej zmrzlej bejku.

Byl jsem včera na pokračování Ledového království a musím Ti oznámit, že nejsem, Walte, spokojen. Proti příběhu, animaci, písničkám nemám ani to nejmenší, třebaže jsem rád, že se neobjevilo nové Let it Go, neboť mít navěky v hlavě další hit, by bylo sebevražedné.

Spíš bych Ti vytknul, že zatímco jiná studia již pracují s genderově vyváženými scénáři, Disney je ve svých pohádkách pozadu. Jistě, již ve hraném zpracování Krásky a zvířete se objevila postava, která naznačovala svoji homosexualitu, ale nakonec se spíš jednalo o reklamní bublinu nežli o skutečnou revoluci.

Kde jsou ty doby, kdy jsi v prvním zpracování o slůněti Dumbovi ukázal rasistické vrány nebo ve známé Písni Jihu ukázal černošské obyvatelstvo jako veselé, leč hloupé negry. To Ti odvaha nechyběla, co, Walte? Na negry si dovolíš, ale na buz... Homosexuály už takový koule nemáš?!

Omlouvám se, nechal jsem se trochu unést, ale pravdu mám. A stačilo tak málo.

Cožpak bylo zatěžko, aby ten přírodní chlapec rozmlouvající v půlce filmu s Kristoffem dal milému blonďáku ruku na rameno a řekl:

"My v přírodě si tady rozumíme jinak!"

Cožpak bylo nutné ukazovat ten prastarý obraz, že muž nemá v hlavě nic jiného než touhu po ženě. No, Walte? Ty nám žiješ postaru, předsedo.

A co Elsa? Nebyla právě možnost tam? Už když si ji ukázal jako dokonale souměrnou ženu s malými ňadry a očima jako tenisáky, což by byl takový problém napsat podobný hit Let it Go a v překladu zpívat: Nech to být, nech to být, chci ženu s ženou mít, nech to být, nech to být, chci v ňadrech své sny snít.

A bylo by. A co nakonec?

Písnička s názvem: Ukaž se sobě – a co ukázala? Prd. Elsa sice se slzami v očích řešila své niterní problémy, a co dál? Další prd.

Vezmi si příklad ze Tebou koupené společnosti Pixar, která již v prvním díle (jako díle dílo, ne jako díle pokračování) v Příběhu hraček na samém začátku zveřejnila písničku s názvem: Máš ve mně přítele. Písnička, která nejen ukázala, že lze mít s přítelem nejen pocit, ale že se dá do kamaráda ledacos šoupnout.

Jsem zklamán, Walte. Byla tu příležitost, a už je po ní. A když je po ní, kdy mám čekat nápravu?

A odpověď – prd.

Jsi pořád zmrzlý ve svém zámku.

PH

Závěrem ještě rozhovor s malou divačkou po představení, pro kritiky:

Já: Líbilo se ti to?

Ona: Jo.

Já: Co se ti líbilo?

Ona: Všecko.

Já: A co jako všecko?

Ona: Všecko!

Já: Půjdeš na to ještě jednou?

Ona: Jo! Ale až zítra.

Já: Proč až zítra?

Ona: Strejdo, ty smrdíš, běž se vykakat!

Autor: Pavel Hewlit | pátek 22.11.2019 14:03 | karma článku: 16.21 | přečteno: 608x

Další články blogera

Pavel Hewlit

Prý mám napsat Putinovi – tak jo, tady to je

Tohle není můj nápad, ale jednoho z diskutérů. On to sice myslel jako vtip, ale i v tom zlomyslném návrhu na moji osobu je kousek pravdy. Nikdo spolu nemluví. Nepíšeme, co bychom chtěli druhému říct.

16.11.2022 v 22:36 | Karma článku: 33.09 | Přečteno: 1992 | Diskuse

Pavel Hewlit

Ta válka muší bejt, to Vám poudám

Na rovinu – nejsem zrovna nadšený z toho, co se ve světě děje, a hlavně z toho, co se může ještě dít na základě jedné jediné zprávy o vystřelené raketě.

16.11.2022 v 16:19 | Karma článku: 36.43 | Přečteno: 940 | Diskuse

Pavel Hewlit

Příběhy o žití upravené smrtí aneb Modlitba góje v synagoze

Knihy jsou různé, a to je něco, co netřeba žádnému ze čtenářů připomínat, a ten, kdo nikdy nečetl, ten tomu neuvěří, dokud si dvě tři nepřečte.

9.11.2022 v 14:45 | Karma článku: 26.30 | Přečteno: 483 | Diskuse

Pavel Hewlit

Tak už jsme ve válce, ale já přesto musím řídit tramvaj

Zachovejte paniku, stejně všechno špatně dopadne – ale ještě to není tak špatné, jak titulek tohoto příspěvku hovoří. Válka není a já řídím.

5.11.2022 v 1:22 | Karma článku: 44.98 | Přečteno: 6722 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Ladislav Jakl

Dělají z nás ženy! Nebo jen hlupáky?

Jsme všichni obětmi tajemného spikleneckého experimentu, kdy pomocí přísad do potravin globální vládci nadělají z chlapů zženštilé hermafrodity, neschopné plodit děti?

28.3.2024 v 18:55 | Karma článku: 30.31 | Přečteno: 614 | Diskuse

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 53 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 25 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 15.67 | Přečteno: 303 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 19.79 | Přečteno: 532 | Diskuse
Počet článků 933 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1406

Třeba nabídnout příběh. Myšlenku. Pobavit, rozplakat, donutit, abyste se podívali na místa v sobě, která se báli navštívit. Třeba.

Případné dotazy na fejetonhewlit@seznam.cz

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...