Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Ty chvíle, kdy víte, že je svět v pořádku

Málem jsem na I.P. Pavlova srazil tramvají holku, tak šestnáct let. Standardní situace. Chtěla přejít ze zastávky na druhou stranu a nerozhlédla se. To přeci na těch šest metrů nestojí za řeč, ne?

A už tam byla a já byl s pákou řadiče skoro u první sedačky cestujících. Tramvaj poskočila, lidi poskočili, já poskočil, moje vnitřnosti poskočily.

Holka nic. Je v šoku, Valí oči a nemrká. Já v hlavě přejel celý slovník sprostých slov a dojedu do zastávky. Jdu se lidí zeptat, jestli jsou v pohodě. Jsou. Je blbý, že někdy záchranu jednoho odnese někdo jiný. Nějaká paní mi říká, že by mi ta holka měla jít poděkovat za život.

Jsou přání, co se neplní. Jejich aktéři se totiž ztratí.

Zastavím na Slánský a paní mi klepe na dveře. Takže možná se přeci jen něco stalo. Lidi mají tendence oznamovat špatné zprávy až při svém výstupu, kdyby se náhodou nepokračovalo. Jako nedávno, když mi jeden pán přišel říct, že mi někdo nablil v druhé polovině vozu. Ne hned. Až když vystupoval. Dřív ne – co kdyby se stálo. Mám pocit, že v tom i chvilku dupal.

A taky že se něco stalo.

Ve dveřích paní a děkuje mi za tu holku, kterou jsem nezabil ani nezranil. A podává mi ruku.

Z toho jsem byl vedle. Podala mi ruku, jako se podává v amerických filmech, ve kterých se pak lidi dlouho objímají. 

Jsem z toho vedle. Kdyby ji zkroutila a vykřikla: „HA, dostala jsem tě, socane, přese si nemyslíš, že my máme řidiče rádi. Naivko!“ - asi bych se nedivil.

Já s tou rukou třesu a ona se usmívá a říká, že jsem dobrej.

A to mě dojalo. Hodně dojalo. Prohodili jsme několik vět, cestující naslouchali, a nakonec se rozloučili dalšími díky.

Těch díků bylo hodně, až moc – a teprve, když jsem odjížděl a té paní mával, jsem pochopil, proč jich tolik bylo.

Ty díky byly i pro ostatní kolegy, kterým nikdo jiný nepoděkuje.

Takže jsou i Vaše, kolegyně a kolegové.

Autor: Pavel Hewlit | čtvrtek 8.3.2018 7:05 | karma článku: 28,08 | přečteno: 745x
  • Další články autora

Pavel Hewlit

Prý mám napsat Putinovi – tak jo, tady to je

Tohle není můj nápad, ale jednoho z diskutérů. On to sice myslel jako vtip, ale i v tom zlomyslném návrhu na moji osobu je kousek pravdy. Nikdo spolu nemluví. Nepíšeme, co bychom chtěli druhému říct.

16.11.2022 v 22:36 | Karma: 33,16 | Přečteno: 1996x | Diskuse| Ostatní

Pavel Hewlit

Ta válka muší bejt, to Vám poudám

Na rovinu – nejsem zrovna nadšený z toho, co se ve světě děje, a hlavně z toho, co se může ještě dít na základě jedné jediné zprávy o vystřelené raketě.

16.11.2022 v 16:19 | Karma: 36,43 | Přečteno: 940x | Diskuse| Ostatní

Pavel Hewlit

Příběhy o žití upravené smrtí aneb Modlitba góje v synagoze

Knihy jsou různé, a to je něco, co netřeba žádnému ze čtenářů připomínat, a ten, kdo nikdy nečetl, ten tomu neuvěří, dokud si dvě tři nepřečte.

9.11.2022 v 14:45 | Karma: 26,30 | Přečteno: 484x | Diskuse| Kultura

Pavel Hewlit

Tak už jsme ve válce, ale já přesto musím řídit tramvaj

Zachovejte paniku, stejně všechno špatně dopadne – ale ještě to není tak špatné, jak titulek tohoto příspěvku hovoří. Válka není a já řídím.

5.11.2022 v 1:22 | Karma: 44,98 | Přečteno: 6722x | Diskuse| Ostatní

Pavel Hewlit

Půl kila války pro každého, stačí se postavit do fronty

Války jsou smutné, války jsou na prd, války berou matkám děti, války berou všechno, ale je na nich zajímavé, jak se vyvíjejí tam, kde nejsou.

3.11.2022 v 8:34 | Karma: 43,75 | Přečteno: 3675x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Příměří v nedohlednu. Jednání Izraele s Hamásem v Káhiře ztroskotala

5. května 2024  18:31

V Káhiře v neděli skončila jednání o příměří mezi radikálním palestinským hnutím Hamás a Izraelem,...

Kdo vlastní české firmy. Zahraniční kapitál roste, počet Rusů v čele klesá

5. května 2024  18:22

Ruský kapitál v českých firmách od invaze na Ukrajinu a s ní spojenými sankcemi klesá, některé...

Měření lebek či nucená převýchova. Sámové podávají svědectví o křivdách

5. května 2024  18:20

Krádeže území, odebírání dětí na převýchovu nebo pseudovědecké experimenty. To je pouze část...

Záchranka na maratonu ošetřila 52 běžců po kolapsu, do nemocnice museli čtyři

5. května 2024  13:30,  aktualizováno  17:53

Záchranáři na Pražském mezinárodním maratonu ošetřili 52 běžců, vesměs po kolapsu. Informovali o...

  • Počet článků 942
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1437x
Třeba nabídnout příběh. Myšlenku. Pobavit, rozplakat, donutit, abyste se podívali na místa v sobě, která se báli navštívit. Třeba.

Případné dotazy na fejetonhewlit@seznam.cz

Seznam rubrik