Diskuse

Co mi na mé práci tramvajáka vadí

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
ES

Užíváte si trošku úspěch? Je to už živější, než jen virtuální realita. A nám to udělalo radost...:-)

0 0
možnosti
PH

Jaký úspěch? Ono se někde něco stalo? Co? Povídejte.

0 0
možnosti
Foto

:) řidič tramvaje není můj nepřítel, řidič tramvaje není můj nepřítel, řidič tramvaje není můj nepřítel :)

1 0
možnosti
PH

Vidíte, pan Boháček už to pochopil.

1 0
možnosti
Foto

My na vás ale mluvit nemůžeme ;-D Možná chybí právě ta možnost vyměnit si názory a je dobře, že alespoň touto cestou se dozvíme, co nám vzájemně vadí. Je pravda, že my cestující o vás tramvajácích opravdu moc nevíme, že vás asi bereme tak trochu jako součást vozidla ;-) Tak já se příště zkusím alespoň usmát...jestli si ale lidi nebudou myslet, že jsem nějaká divná :-/ Uvidíme...

2 0
možnosti
PH

Vidíte, a o tom to je. Už jak to říkáte - usměju se, a lidi aby si už nemysleli, že jsem divná. Právě až tohle si myslet nebudeme, a naopak se lidi s úsměvem přidají, bude to fajn život. A bude kolem dokola zaděláno na lepší život. Slyšel jsem, že třeba na Novém Zélandu je běžné, že si tramvaják povídá s neznámými lidmi - tohle udělat u nás, tak mě hned dispečink pošle do Bohnic.

1 0
možnosti
MT

No, exotika. Mně to přijde práce jako každá jiná. Všude máte něco.

A pozdravujte toho kolegu, co na začátku týdne ve 22 vybuzeroval ženskou s dítětem v kočárku, která se opovážila batoleti dát na okusování rohlík a zatímco si dítko drobilo do svého fusaku, řidič učinil matce rozhlasem kázání na téma výchova budoucích uvědomělých cestujících ("v tramvaji je zakázáno jíst a výchova začíná již v kočárku"). V tramvaji nás bylo asi 15 a půl, tudíž rohlíkem ohrožen nikdo nebyl, zato všichni kroutili hlavou nad řidičem. :-)

2 0
možnosti
PH

P97a92v56e20l 91H30o17r91á93k

3. 11. 2016 14:02

Mne spíše zaráží to držení dveří. Už jsem v Brně zažil spoustu lidí přivřených při vystupování, několik i při nastupování, ale že by někdo držel dveře, to jsem si u nás nevšiml.

0 1
možnosti
VJ

Podle mě by docela pomohly chytré zastávky, které ukazují, kdy přijede další spoj a mohly by informovat i o nehodách, či výjimečných událostech. Pak by člověk nečekal jak pako na zastávce, když to stejně nepřijede a plánoval cestu jinak nebo si šel sednout do kavárny.

Svého času jsem několik let jezdil tramvají č. 12 a i přes uvedený interval 8 minut jsem snad každý druhý den čekal 8-12 minut na zastávce, než mi nějaká tramvaj č. 12 přijela. Kdyby to nebylo po dobu dvou let, tak bych si i řekl, že to byla náhoda.

Nebo se někde stane nehoda a člověk v dešti a mrazu čeká a čeká, třeba půl hodiny, protože potřebuje přes půl města. A když už těch 10 minut čekal, tak to za chvíli přeci musí jet a pořád nic.

Pak se nedivte, že je cestující naštvaný. Řidič je bohužel první člověk na ráně, i když za to nemůže. Ale zažil jsem i několik případů, kdy řidič jel tak, jako by vezl hnůj a ne cestující. Nebo prostě nezastavil na zastávce a na dotaz proč nezastavil, hrubě odvětil, že je ta zastávka na znamení...co naplat, že bylo 6 hodin a zastávka na znamení byla až od 8 hodin. S přetápěnými vozy je to také celkem klasika. U starých tramvají by možná řidič mrznul, ale u těch novějších je to prostě jen o troše pozornosti k cestujícím ze strany řidiče. Většina lidí je v zimě nabalená, aby vydrželi na zastávce, když je v tramvaji či buse o 30 stupňů více než venku, je to peklo.

1 0
možnosti
PH

Všude jsou černé ovce, to se asi nikdy nezmění. jen jde o to je trochu usměrnit. Já, i když je to vlastně teď proti vlastním, zastávám názor, že když se cestujícímu něco nelíbí, měl by to oznámit. Pravda, i tam se najdou černé ovce a stěžovatelé na cokoli, ale od toho máme lidi, aby posoudili, co a jak, a jaká stížnost je adekvátní.

2 0
možnosti
BH

Měla bych dotaz. Kolik jste zachránil řidičů nebo raději čerpáte volno po střetu se stojícím autem na kolejích které jiný řidič nechce pustit včas dokončit otáčení? Častý jev např. před zastávkou U Kaštanu.

1 1
možnosti
PH

Volno po střetu s autem je mýtus. Žádné takové neexistuje. Pouze volno po nehodě s chodcem, případně po větší havárii. Jinak se po nehodě normálně jde pracovat dál. U Kaštanu jsem často, ale nějak jsem tam problémy nezaznamenal.

2 0
možnosti
Foto

Nezkoušel jste si to někdy jinde, než v Praze? (třeba v Liberci,Brně,Mostě...).:-)

Anebo- nezkusil jste třeba trolejbus?

0 0
možnosti
PH

Ne, pouze v Praze, já se nějak zatím na jiné město necítím.

0 0
možnosti
JC

"Díky natáčení pořadu Na lavičce jsem si uvědomil, že pro obyčejné lidi (netramvajáky) je naše práce na kolejích považována za exotickou"

Já jsem si to uvědomil tenkrát, když jsem přišel se ženou do společnosti, kam nás pozvala naše kamarádka a když nás představovala, tak řekla: "Tak lidi, tohle je Ája (moje žena pozn. autora) a tohle je Pepa, je to tramvaják." Ano, bylo to natolik důležité pro ni, že u mě musela zmínit i moje povolání a všichni oneměli úžasem (možná i ta hudba ze sterea přestala na chvilku hrát) a pak se vlastně každý rozhovor, který se mnou někdo vedl točil okolo mého povolání...

Je to vlastně důvod, proč jsem začal psát i svůj blog o mém povolání a přibližovat některé tajemství pro mou rodinu a přátelé, kteří mi vždy dodají spousty inspirace pro další témata, protože jejich dotazy jsou někdy dost nepředvídatelné a sám si řeknu: "No ty jo, tak tohle mě nikdy nenapadlo na to takhle koukat."

0 0
možnosti
PH

A jelikož se známe, tak vím, že je o čem číst. Dej sem odkaz, lidi si rádi počtou.

1 0
možnosti

Pavle, mě práce tramvajáka, a zejména v Praze, připadala vždycky pěkně vysilující. Hlavně psychicky. Zvlášť od té doby, co je tak silný provoz. Přiznám se, že to obdivuji, a nechápu lidi, co to nevidí. Je to těžká služba.

5 0
možnosti
PH

je a my děkujeme za lidi, jako Vy, co si to uvědomují.

4 0
možnosti
Foto

Myslím, že níže to Miroslav Buček popsal velmi přesně. Hrubne společnost, je to znát na silnicích a samozřejmě i v MHD.

Z vlastního sledování před mnoha roky jsem se dopracoval k závěru (bylo u autobusů v Praze), že zlom v psychice řidiče nastává v rozmezí mezi 3. a 4. rokem ježdění po Praze. Začne se měnit a začíná být za volantem i nebezpečný, protože se dostává ve svém vidění do pozice nadřazenosti a vše ostatní (cestující nejvíc) ho štve a vytáčí. To samozřejmě nenastává u všech, ale pokud k tomu má nekdo dispozice, tak je to spolehlivé.

Myslím, že u tramvají to bude obdobné.

P.S. Ještě vám říkají ŠEVCI? :-)

2 0
možnosti
PH

Říkají, tedy starší lidé, tak nad padesát. U mladších jsem se s tím setkal jen výjimkou, ale stalo se. Jinak tu dobu nebezpečí asi už mám za sebou - už jsem v podobě starého mentora, kmeta od kolejí, s výhybkou do srdce.

4 0
možnosti