Děkujeme za pochopení.
E33v97a 40S55á20d35e46c16k23á
Užíváte si trošku úspěch? Je to už živější, než jen virtuální realita. A nám to udělalo radost...
P14a77v45e69l 53H41e98w59l90i15t
Jaký úspěch? Ono se někde něco stalo? Co? Povídejte.
K20a48r59e80l 16B50o55h77á45č75e78k
:) řidič tramvaje není můj nepřítel, řidič tramvaje není můj nepřítel, řidič tramvaje není můj nepřítel :)
P26a71v82e83l 13H26e26w54l52i50t
Vidíte, pan Boháček už to pochopil.
S89i40m84o15n54a 33P41r36o29c47k10l26o49v22á
My na vás ale mluvit nemůžeme Možná chybí právě ta možnost vyměnit si názory a je dobře, že alespoň touto cestou se dozvíme, co nám vzájemně vadí. Je pravda, že my cestující o vás tramvajácích opravdu moc nevíme, že vás asi bereme tak trochu jako součást vozidla Tak já se příště zkusím alespoň usmát...jestli si ale lidi nebudou myslet, že jsem nějaká divná Uvidíme...
P59a80v74e14l 83H90e37w77l44i15t
Vidíte, a o tom to je. Už jak to říkáte - usměju se, a lidi aby si už nemysleli, že jsem divná. Právě až tohle si myslet nebudeme, a naopak se lidi s úsměvem přidají, bude to fajn život. A bude kolem dokola zaděláno na lepší život. Slyšel jsem, že třeba na Novém Zélandu je běžné, že si tramvaják povídá s neznámými lidmi - tohle udělat u nás, tak mě hned dispečink pošle do Bohnic.
M61a85r50t24i82n14a 48T63r30o17j74a74n61o27v24á
No, exotika. Mně to přijde práce jako každá jiná. Všude máte něco.
A pozdravujte toho kolegu, co na začátku týdne ve 22 vybuzeroval ženskou s dítětem v kočárku, která se opovážila batoleti dát na okusování rohlík a zatímco si dítko drobilo do svého fusaku, řidič učinil matce rozhlasem kázání na téma výchova budoucích uvědomělých cestujících ("v tramvaji je zakázáno jíst a výchova začíná již v kočárku"). V tramvaji nás bylo asi 15 a půl, tudíž rohlíkem ohrožen nikdo nebyl, zato všichni kroutili hlavou nad řidičem.
P10a31v70e34l 32H50o22r70á61k
Mne spíše zaráží to držení dveří. Už jsem v Brně zažil spoustu lidí přivřených při vystupování, několik i při nastupování, ale že by někdo držel dveře, to jsem si u nás nevšiml.
V27á48c70l54a85v 14J64e94b77a84v91ý
Podle mě by docela pomohly chytré zastávky, které ukazují, kdy přijede další spoj a mohly by informovat i o nehodách, či výjimečných událostech. Pak by člověk nečekal jak pako na zastávce, když to stejně nepřijede a plánoval cestu jinak nebo si šel sednout do kavárny.
Svého času jsem několik let jezdil tramvají č. 12 a i přes uvedený interval 8 minut jsem snad každý druhý den čekal 8-12 minut na zastávce, než mi nějaká tramvaj č. 12 přijela. Kdyby to nebylo po dobu dvou let, tak bych si i řekl, že to byla náhoda.
Nebo se někde stane nehoda a člověk v dešti a mrazu čeká a čeká, třeba půl hodiny, protože potřebuje přes půl města. A když už těch 10 minut čekal, tak to za chvíli přeci musí jet a pořád nic.
Pak se nedivte, že je cestující naštvaný. Řidič je bohužel první člověk na ráně, i když za to nemůže. Ale zažil jsem i několik případů, kdy řidič jel tak, jako by vezl hnůj a ne cestující. Nebo prostě nezastavil na zastávce a na dotaz proč nezastavil, hrubě odvětil, že je ta zastávka na znamení...co naplat, že bylo 6 hodin a zastávka na znamení byla až od 8 hodin. S přetápěnými vozy je to také celkem klasika. U starých tramvají by možná řidič mrznul, ale u těch novějších je to prostě jen o troše pozornosti k cestujícím ze strany řidiče. Většina lidí je v zimě nabalená, aby vydrželi na zastávce, když je v tramvaji či buse o 30 stupňů více než venku, je to peklo.
P15a10v51e66l 75H85e60w15l35i87t
Všude jsou černé ovce, to se asi nikdy nezmění. jen jde o to je trochu usměrnit. Já, i když je to vlastně teď proti vlastním, zastávám názor, že když se cestujícímu něco nelíbí, měl by to oznámit. Pravda, i tam se najdou černé ovce a stěžovatelé na cokoli, ale od toho máme lidi, aby posoudili, co a jak, a jaká stížnost je adekvátní.
B82ě90l61a 28H72o69r43á86k50o18v20á
Měla bych dotaz. Kolik jste zachránil řidičů nebo raději čerpáte volno po střetu se stojícím autem na kolejích které jiný řidič nechce pustit včas dokončit otáčení? Častý jev např. před zastávkou U Kaštanu.
P77a81v26e50l 69H13e84w36l59i89t
Volno po střetu s autem je mýtus. Žádné takové neexistuje. Pouze volno po nehodě s chodcem, případně po větší havárii. Jinak se po nehodě normálně jde pracovat dál. U Kaštanu jsem často, ale nějak jsem tam problémy nezaznamenal.
Š40á20r52k39a 20A17n31d48r42l51o65v46á
Nezkoušel jste si to někdy jinde, než v Praze? (třeba v Liberci,Brně,Mostě...).
Anebo- nezkusil jste třeba trolejbus?
P40a11v24e57l 30H50e27w56l75i75t
Ne, pouze v Praze, já se nějak zatím na jiné město necítím.
J79o78s32e40f 11C93h50o15d96o40u91n77s14k20ý
"Díky natáčení pořadu Na lavičce jsem si uvědomil, že pro obyčejné lidi (netramvajáky) je naše práce na kolejích považována za exotickou"
Já jsem si to uvědomil tenkrát, když jsem přišel se ženou do společnosti, kam nás pozvala naše kamarádka a když nás představovala, tak řekla: "Tak lidi, tohle je Ája (moje žena pozn. autora) a tohle je Pepa, je to tramvaják." Ano, bylo to natolik důležité pro ni, že u mě musela zmínit i moje povolání a všichni oneměli úžasem (možná i ta hudba ze sterea přestala na chvilku hrát) a pak se vlastně každý rozhovor, který se mnou někdo vedl točil okolo mého povolání...
Je to vlastně důvod, proč jsem začal psát i svůj blog o mém povolání a přibližovat některé tajemství pro mou rodinu a přátelé, kteří mi vždy dodají spousty inspirace pro další témata, protože jejich dotazy jsou někdy dost nepředvídatelné a sám si řeknu: "No ty jo, tak tohle mě nikdy nenapadlo na to takhle koukat."
P11a72v28e66l 22H65e18w93l30i88t
A jelikož se známe, tak vím, že je o čem číst. Dej sem odkaz, lidi si rádi počtou.
M29a35r20i68e 35Š81í44p40k33o68v62á
Pavle, mě práce tramvajáka, a zejména v Praze, připadala vždycky pěkně vysilující. Hlavně psychicky. Zvlášť od té doby, co je tak silný provoz. Přiznám se, že to obdivuji, a nechápu lidi, co to nevidí. Je to těžká služba.
P34a44v28e38l 94H34e68w47l33i19t
je a my děkujeme za lidi, jako Vy, co si to uvědomují.
P46a71v49e53l 37M19a63c41h71a83č12e51k
Myslím, že níže to Miroslav Buček popsal velmi přesně. Hrubne společnost, je to znát na silnicích a samozřejmě i v MHD.
Z vlastního sledování před mnoha roky jsem se dopracoval k závěru (bylo u autobusů v Praze), že zlom v psychice řidiče nastává v rozmezí mezi 3. a 4. rokem ježdění po Praze. Začne se měnit a začíná být za volantem i nebezpečný, protože se dostává ve svém vidění do pozice nadřazenosti a vše ostatní (cestující nejvíc) ho štve a vytáčí. To samozřejmě nenastává u všech, ale pokud k tomu má nekdo dispozice, tak je to spolehlivé.
Myslím, že u tramvají to bude obdobné.
P.S. Ještě vám říkají ŠEVCI?
P81a68v40e46l 71H57e57w47l80i51t
Říkají, tedy starší lidé, tak nad padesát. U mladších jsem se s tím setkal jen výjimkou, ale stalo se. Jinak tu dobu nebezpečí asi už mám za sebou - už jsem v podobě starého mentora, kmeta od kolejí, s výhybkou do srdce.
- Počet článků 943
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1435x
Případné dotazy na fejetonhewlit@seznam.cz