Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

E59v52a 67S18á38d80e92c94k96á 5523721813717

Užíváte si trošku úspěch? Je to už živější, než jen virtuální realita. A nám to udělalo radost...:-)

0/0
3.11.2016 23:51

P38a81v93e40l 27H90e34w57l90i59t 5577683255693

Jaký úspěch? Ono se někde něco stalo? Co? Povídejte.

0/0
4.11.2016 0:14
Foto

K19a71r16e39l 44B18o58h66á39č61e78k 1301477736554

:) řidič tramvaje není můj nepřítel, řidič tramvaje není můj nepřítel, řidič tramvaje není můj nepřítel :)

+1/0
3.11.2016 13:53

P32a24v35e63l 57H37e81w54l22i59t 5777773895683

Vidíte, pan Boháček už to pochopil.

+1/0
3.11.2016 17:53
Foto

S92i19m48o23n21a 83P33r90o22c37k72l23o71v52á 9429617967539

My na vás ale mluvit nemůžeme ;-D Možná chybí právě ta možnost vyměnit si názory a je dobře, že alespoň touto cestou se dozvíme, co nám vzájemně vadí. Je pravda, že my cestující o vás tramvajácích opravdu moc nevíme, že vás asi bereme tak trochu jako součást vozidla ;-) Tak já se příště zkusím alespoň usmát...jestli si ale lidi nebudou myslet, že jsem nějaká divná :-/ Uvidíme...

+2/0
3.11.2016 12:32

P60a11v67e44l 32H14e67w41l36i26t 5927793655403

Vidíte, a o tom to je. Už jak to říkáte - usměju se, a lidi aby si už nemysleli, že jsem divná. Právě až tohle si myslet nebudeme, a naopak se lidi s úsměvem přidají, bude to fajn život. A bude kolem dokola zaděláno na lepší život. Slyšel jsem, že třeba na Novém Zélandu je běžné, že si tramvaják povídá s neznámými lidmi - tohle udělat u nás, tak mě hned dispečink pošle do Bohnic.

+1/0
3.11.2016 13:43

P67a97v46e51l 39H16o36r88á31k 8411123965902

To se snad za jízdy ani nesmí, ne?

0/0
3.11.2016 13:59

P44a65v39e21l 60H61e34w27l87i10t 5577863445543

U nás právě že ne.

+1/0
3.11.2016 17:53
Foto

S78i56m16o96n41a 70P42r55o73c16k89l31o89v27á 9709797367419

Problém je v tom, že když se kolem vás většina lidí mračí, tak vás ani nenapadne, že by vlastně mohlo být normální se usmívat. Ale stojí to za to zkoušet. Z mé dosavadní zkušenosti vám vždy několik lidí věnuje pár divných pohledů, ale vždy se najde jeden nebo dva, kteří úsměv opětují a to je takové malé vítězství :-) V jižní Evropě je mnohem běžnější, že se na vás někdo usměje, bere se to jako součást pozdravu. Osobně se mi stalo, že se na mě takhle jednou usmála pokojská v hotelu. Jen jsem kolem ní procházela a musím říct, že mě to tenkrát docela zaskočilo. A pak jiná slečna zase na jiném místě. Prostě tady na to nejsme zvyklí a je to škoda. Je to totiž moc hezký zvyk, člověk má najednou pocit jako by došlo k nějakému propojení mezi lidmi navzájem.

+2/0
3.11.2016 14:05

M34a23r32t75i96n14a 41T28r41o22j78a96n87o64v94á 5603568425

No, exotika. Mně to přijde práce jako každá jiná. Všude máte něco.

A pozdravujte toho kolegu, co na začátku týdne ve 22 vybuzeroval ženskou s dítětem v kočárku, která se opovážila batoleti dát na okusování rohlík a zatímco si dítko drobilo do svého fusaku, řidič učinil matce rozhlasem kázání na téma výchova budoucích uvědomělých cestujících ("v tramvaji je zakázáno jíst a výchova začíná již v kočárku"). V tramvaji nás bylo asi 15 a půl, tudíž rohlíkem ohrožen nikdo nebyl, zato všichni kroutili hlavou nad řidičem. :-)

+2/0
3.11.2016 11:35

P25a43v70e35l 57H88o90r32á31k 8381703165552

Mne spíše zaráží to držení dveří. Už jsem v Brně zažil spoustu lidí přivřených při vystupování, několik i při nastupování, ale že by někdo držel dveře, to jsem si u nás nevšiml.

0/−1
3.11.2016 14:02

M18a72r25t61i30n32a 12T59r11o64j22a39n29o75v75á 5273358365

Já už jsem to párkrát udělala, když přede mnou nastupuje bába o holi, tak čekám, než se nalodí a já za ní. A protože něterým řidičům je to ganz egál, že tam mají špatně pohyblivého člověka, tak je potřeba dveře přidržet. Na druhou stranu mi za to nikdy nikdo nevynadal, a taky takových zase není převaha. Nutno zkonstatovat, že se v tomto směru MHD v Praze notně vylepšila. 80% řidičů na člověka počká, když dobíhá, dokonce i znovu otevřou dveře. Zde je samozřejmě na místě poděkovat, byť třeba jenom zamáváním zezadu. Pak stále ještě přežívá ta zvláštní odrůda, co nechá člověka bežet 50 m a pak mu z gustem zaklapne před nosem, ale už jich moc není.

+2/0
3.11.2016 14:48

M38i69l38a63n 92M70a98j64e43r84č73í82k 1120570344666

"Já už jsem to párkrát udělala, když přede mnou nastupuje bába o holi, tak čekám, než se nalodí a já za ní. A protože něterým řidičům je to ganz egál, ..."

tady bude spíš problém v realitě, že:

1.) přímo do prostoru dveří řidič nevidi

a) přes vnější zrzáctko může vidět jen za jeden roh = podél boku vozu

b) pomocí vnitřního zrcátka vidí většinou 1. stojící lidi či sedačky podél pravé strany mezi/za nimiž jsou dveře 2. a další dveře = mezi ně opět vidět nemůže

2.) neojediněle lidi někoho jen doprovází = zůstanou stát u dveří a nenastupuje, ale s vyprovázenými uvnitř vozu MHD se ještě vybavuje/loučí !!

3.) osoby se sníženou pohyblivostí či schopností orientace mají na/vystupovat (nejlépe splnit oboje podmínky, ale minimálně jednu z nich):

a) viditelně pro řidiče = u standartních/vysokopodlažních vozidel 1. dveřmi či u částečně nízkopodlažních tramvají ještě těmi jedinými (prostředními) dveřmi bez schodů (většinou tam má řidič kameru pro možnost sledování dění)

b) na svůj ná/výstup do/z vozu upozornit (dle přepravního řádu = vyhlášky Ministerstva dopravy zhodně jako osoby přepravující kočárek - na zastávce mávnutím, ve vozidle před jeho zastavením vzastávce příslušným tlačítkem = buď 1x označené kočárek či 2x výstražné znamení k řidiči)

= nikdo Vám následně nevynadal, protože důvod Vašeho "zdržujícího chování" vyšel najevo (osoba se sníženou pohyblivostí byla ve vozidle zpozorovatelná řidičem mezerou mezi ostatními cestujícími)

0/0
8.11.2016 10:18

M69a33r72t13i73n38a 54T82r23o77j58a95n38o22v25á 5153948125

Mně je to jedno, čím je to způsobeno. Prostě je mi hloupé tam nechat tu bábu bez asistence, aby ji řidič přiskříp do dveří a následně odvez jen půlku.

0/0
8.11.2016 13:54

M41i46l27a53n 79M54a61j65e87r27č84í28k 1620630144626

pardon, nechtěl jsem vyvolat dojem, že Vaše chování je špatné - ba na opak Vám za něj (proti mnou popsanému špatnému chování té "báby") velmi děkuji.

Je vidět, že si svého okolí všímáte a jste k němu navíc ohleduplná, to žel (nejen v MHD) vídám skutečně ojediněle = to je důvod, proč Vám nikdo (z řidičů) nikdy za něj nevynadal.

0/0
8.11.2016 14:18

V15á51c54l32a61v 10J24e54b50a24v21ý 8120369313686

Podle mě by docela pomohly chytré zastávky, které ukazují, kdy přijede další spoj a mohly by informovat i o nehodách, či výjimečných událostech. Pak by člověk nečekal jak pako na zastávce, když to stejně nepřijede a plánoval cestu jinak nebo si šel sednout do kavárny.

Svého času jsem několik let jezdil tramvají č. 12 a i přes uvedený interval 8 minut jsem snad každý druhý den čekal 8-12 minut na zastávce, než mi nějaká tramvaj č. 12 přijela. Kdyby to nebylo po dobu dvou let, tak bych si i řekl, že to byla náhoda.

Nebo se někde stane nehoda a člověk v dešti a mrazu čeká a čeká, třeba půl hodiny, protože potřebuje přes půl města. A když už těch 10 minut čekal, tak to za chvíli přeci musí jet a pořád nic.

Pak se nedivte, že je cestující naštvaný. Řidič je bohužel první člověk na ráně, i když za to nemůže. Ale zažil jsem i několik případů, kdy řidič jel tak, jako by vezl hnůj a ne cestující. Nebo prostě nezastavil na zastávce a na dotaz proč nezastavil, hrubě odvětil, že je ta zastávka na znamení...co naplat, že bylo 6 hodin a zastávka na znamení byla až od 8 hodin. S přetápěnými vozy je to také celkem klasika. U starých tramvají by možná řidič mrznul, ale u těch novějších je to prostě jen o troše pozornosti k cestujícím ze strany řidiče. Většina lidí je v zimě nabalená, aby vydrželi na zastávce, když je v tramvaji či buse o 30 stupňů více než venku, je to peklo.

+1/0
3.11.2016 0:42

P68a87v10e26l 86H49e25w53l27i50t 5187503365973

Všude jsou černé ovce, to se asi nikdy nezmění. jen jde o to je trochu usměrnit. Já, i když je to vlastně teď proti vlastním, zastávám názor, že když se cestujícímu něco nelíbí, měl by to oznámit. Pravda, i tam se najdou černé ovce a stěžovatelé na cokoli, ale od toho máme lidi, aby posoudili, co a jak, a jaká stížnost je adekvátní.

+2/0
3.11.2016 2:11

M94i25l93a90n 75M16a72j59e71r49č40í31k 1710130644426

při intervalu 8 minut čekat 8-12 je takřka v normě, protože za přepravu přesnou je považována jízda v odchylce 0 až 179 sekund (= 3 minuty) pozdě proti času plánovanému v jízdnímu řádu!!

0/0
8.11.2016 10:32

B38ě66l57a 25H39o62r46á26k22o89v97á 1368812539590

Měla bych dotaz. Kolik jste zachránil řidičů nebo raději čerpáte volno po střetu se stojícím autem na kolejích které jiný řidič nechce pustit včas dokončit otáčení? Častý jev např. před zastávkou U Kaštanu.

+1/−1
2.11.2016 22:23

P87a56v55e98l 26H20e60w24l95i19t 5257593845653

Volno po střetu s autem je mýtus. Žádné takové neexistuje. Pouze volno po nehodě s chodcem, případně po větší havárii. Jinak se po nehodě normálně jde pracovat dál. U Kaštanu jsem často, ale nějak jsem tam problémy nezaznamenal.

+2/0
3.11.2016 2:05

B76ě22l87a 84H89o78r82á78k81o64v62á 1568732629260

Já za dvacet let před rekonstrukcí ano. Žádný problém nenastane když při souběžné jízdě tramvaják zacinká, případně nejede 20m před zastávkou naplno. Asi ne každý si povinnost zabránit nehodě uvědomuje nebo to pro obsluhu stroje bez řidičáku B, C atd. neplatí?

+1/0
3.11.2016 6:18

P74a33v89e95l 80H43e24w56l65i25t 5487773525613

já nemohu mluvit za jiné řidiče, ale já tohle dělám, a proto je u mě velká absence jakkýkoliv nehod.

+1/0
3.11.2016 9:30

B16ě24l12a 61H60o45r76á19k51o90v74á 1758182749890

Přeji i nadále mnoho km bez nehod

0/0
3.11.2016 10:05
Foto

Š46á68r46k96a 97M31e84d35k63o13v31á 7624645326680

Nezkoušel jste si to někdy jinde, než v Praze? (třeba v Liberci,Brně,Mostě...).:-)

Anebo- nezkusil jste třeba trolejbus?

0/0
2.11.2016 21:26

P51a10v40e27l 74H50e59w94l23i27t 5497643805973

Ne, pouze v Praze, já se nějak zatím na jiné město necítím.

0/0
3.11.2016 2:07

J30o15s34e49f 65C29h56o12d80o54u39n30s87k48ý 4571386829210

"Díky natáčení pořadu Na lavičce jsem si uvědomil, že pro obyčejné lidi (netramvajáky) je naše práce na kolejích považována za exotickou"

Já jsem si to uvědomil tenkrát, když jsem přišel se ženou do společnosti, kam nás pozvala naše kamarádka a když nás představovala, tak řekla: "Tak lidi, tohle je Ája (moje žena pozn. autora) a tohle je Pepa, je to tramvaják." Ano, bylo to natolik důležité pro ni, že u mě musela zmínit i moje povolání a všichni oneměli úžasem (možná i ta hudba ze sterea přestala na chvilku hrát) a pak se vlastně každý rozhovor, který se mnou někdo vedl točil okolo mého povolání...

Je to vlastně důvod, proč jsem začal psát i svůj blog o mém povolání a přibližovat některé tajemství pro mou rodinu a přátelé, kteří mi vždy dodají spousty inspirace pro další témata, protože jejich dotazy jsou někdy dost nepředvídatelné a sám si řeknu: "No ty jo, tak tohle mě nikdy nenapadlo na to takhle koukat."

0/0
2.11.2016 20:53

P86a81v49e74l 45H90e98w49l85i73t 5327793585653

A jelikož se známe, tak vím, že je o čem číst. Dej sem odkaz, lidi si rádi počtou.

+1/0
3.11.2016 2:08

M14i36l42a97n 96M22a97j12e22r49č28í85k 1860530614216

zdravím - on to sem nedal, nevíš proč?

0/0
8.11.2016 12:24

M47a83r44i37e 77Š98í58p55k68o43v49á 5262422814787

Pavle, mě práce tramvajáka, a zejména v Praze, připadala vždycky pěkně vysilující. Hlavně psychicky. Zvlášť od té doby, co je tak silný provoz. Přiznám se, že to obdivuji, a nechápu lidi, co to nevidí. Je to těžká služba.

+5/0
2.11.2016 19:47

P10a95v73e26l 61H15e58w41l69i23t 5837693985553

je a my děkujeme za lidi, jako Vy, co si to uvědomují.

+4/0
3.11.2016 2:06
Foto

P59a14v55e86l 74M36a48c45h30a87č14e76k 5861392623

Myslím, že níže to Miroslav Buček popsal velmi přesně. Hrubne společnost, je to znát na silnicích a samozřejmě i v MHD.

Z vlastního sledování před mnoha roky jsem se dopracoval k závěru (bylo u autobusů v Praze), že zlom v psychice řidiče nastává v rozmezí mezi 3. a 4. rokem ježdění po Praze. Začne se měnit a začíná být za volantem i nebezpečný, protože se dostává ve svém vidění do pozice nadřazenosti a vše ostatní (cestující nejvíc) ho štve a vytáčí. To samozřejmě nenastává u všech, ale pokud k tomu má nekdo dispozice, tak je to spolehlivé.

Myslím, že u tramvají to bude obdobné.

P.S. Ještě vám říkají ŠEVCI? :-)

+2/0
2.11.2016 16:49

P72a81v69e39l 70H27e89w23l37i10t 5157873525733

Říkají, tedy starší lidé, tak nad padesát. U mladších jsem se s tím setkal jen výjimkou, ale stalo se. Jinak tu dobu nebezpečí asi už mám za sebou - už jsem v podobě starého mentora, kmeta od kolejí, s výhybkou do srdce.

+4/0
2.11.2016 18:44
Foto

P24a92v39e59l 98M19a39c93h38a67č55e39k 5641742843

R^ To vám přeji a jsem rád, že vás to nepotkalo. Musím říct, že bylo neuvěřitelné sledovat, jak se chlapi mění před očiima, jak se jim ztemňuje mozek a jsou stále víc nesnášenliví a vymýšlejí jak "kaštanům" (rozuměj: cestujícím) zatopit a zesměšnit je nějakým vtípkem. Některé byly opravdu humorné, ale většinou to bylo silně "na palici".

Buďte dál v pohodě a berte to v tramvaji jako v kokpitu a jízdu jako příjemný let. Ať vám vydrží dobrá nálada a odolnost.

Bývalý MHD kolega. :-)

+1/0
2.11.2016 19:11

J21a83n 27P29a77l95l40a24s 1392386373692

V Liberci jsem slyšel řidiče volat do vysílačky: „Franto, nepobral jsem asi 15 kousků, pošli posilu.“ Ale nijak mě to neuráží, hantýrka není salónní mluva.

0/0
2.11.2016 21:46

R90o27m86a68n 47E95n70d16e93r74s 4275875295

Myslím, že bych musel být dokonalým typem pasažéra. Jezdím hlavně autem. Když vyjímečně jedu tramvají, snažím se dostat k oknu a čumím ven. Uvnitř tramvaje jsou natěsnáni lidi, no a těch je jako......však víte!:-)

0/0
2.11.2016 16:28

P33a78v52e12l 83H40e62w24l37i25t 5267863685733

Zažil jsem i situace, že byli natěsnáni skoro i v mé kabině. No, na nějakou ohleduplnost se nějak moc nehledí, to je pravda.

0/0
2.11.2016 18:43

V76o82k78o98u30n 70V49l47a75d51i97m18i43r 8932678909468

Netusim, jak je to dnes, ale za rakouska a prvni republiky byly na kterej tramvajaky vybirali a trete ne ktere tramvajaky z trestu prerazovali.

Mam pribuzneho, ktereho jeden takovy podobny tomu co zde nejvic pise a diskutuje udal, ze v cizine navstivilpribuzneho. Jedine zamestnani ktere mohlnastoupit byl tramvajak a nebo zena smela sedet v kukani T3.

0/−3
2.11.2016 16:28

J39a98r53o27m86í21r 55P96a74v54l62í12k 4692816784315

Prosím pěkně, můžeš to přeložit, hotentotsky jsem se neučil. Děkuji.

+7/0
2.11.2016 16:58

V92o32k25o74u95n 26V79l84a12d11i14m74i96r 8682568459788

Vase chyba jaromire Pavliku. Ucil jste se vubec nejak?

0/−3
2.11.2016 17:11
Foto

B59r56o68n29i59s94l66a53v 33G95a94b83r72y80š 2252389211

No chyb tam máte spoustu, ale zkuste to když už ne s diakritikou, tak aspoň s interpunkcí, ať to má aspoň smysl.

+5/0
2.11.2016 18:37

P10a44v75e70l 68H23e28w67l24i85t 5177793105163

Tak to by mě zajímalo, kam by za trest a na jakou linku přeřazovali v Praze. To je otázka, nad níž budu přemýšlet.

0/0
2.11.2016 18:41

V97o27k33o20u34n 19V11l43a37d57i31m72i29r 8842118399298

Staci se zacist do Historie prazske hromadne dopravy. Ono se za Rakouska platoilo hotove a pruvodcimu se na nekterych ljnkach nechavalo dysko.

0/0
2.11.2016 19:57

V87o45j84t68ě21c69h 17M89a43r49h61o44u18l 8598722327893

Osobně si myslím, že člověk, který má záchvaty vzteku z přidržených dveří (které ti cestující obvykle přidržují proto, že "ředitel zeměkoule" v kabině se je rozhodl zavřít, přestože ještě část cestujících nestačila na/vystoupit, což je u některých typů tramvají ještě okořeněno skutečností, že varovný signál se ozve až ve chvíli, kdy dveře jsou již v pohybu) a který počítá lidi, které "zachránil", přestože je mohl beztrestně zabít, by tramvaj řídit rozhodně neměl...

+1/−7
2.11.2016 16:04

P96a66v48e70l 90H29e20w65l17i27t 5487953935433

Vidíte, s někým, kdo dokáže pouhým přidáním slovíčka, změnou významu, otočenm smyslu obrátit celý smysl, s tím mírové rozhovory vést nejde, natož se s ním dohodnout.

+5/0
2.11.2016 16:09

V66o84j66t28ě43c25h 47M85a56r25h29o89u68l 8498982287973

Vidíte a já přitom proti tramvajákům vůbec nic nemám, ani s nimi neválčím, takže "mírové rozhovory" ani nejsou potřeba.

0/−2
2.11.2016 16:36

P57a50v39e87l 43H89e58w96l26i74t 5127133515683

Podle vašeho příspěvku, pane Marhoule, je zřejmé, že proti řidičům nemáte ani holé žbl.

+2/0
2.11.2016 18:41

P93e49t16r 93N58e51t40o39l17i52c20k20ý 4328516104595

V tramvaji to ještě jde pochopit. Ale podržet dveře v metru je znak nejvyššího buranství.

0/0
3.11.2016 8:53

M69i65l87a29n 89M54a63j55e33r93č18í31k 1260490444816

já ty "mírové rozhovory" zkusím (narozdíl od kolegy) i s Vámi = ́není problém mnohdy v tom, že:

1.) řidič do prostoru dveří nemá možnost vidět (podrobněji v jiném mém předchozím příspěvku zde)

2.) neojediněle cestující porušují nařízení Přepravního řádu = vyhlášky Ministerstva dopravy, kterou je jejich povinnost vystoupit/nastoupit z/do vozu včas, a to neojediněle i tak hrubým způsobem, že dveře vozu jsou otevřeny i minutu (pro čekání tzv. do času dle jízdního řádu nebo na dobíhajícího cestujícího nebo na volno na následujícím semaforu s pevným cyklem) a až při zaznění výstrahy dveří teprve se někdo "probudí" a začne vystupovat?

(ovšem ono to "probuzení vystupujícího" již i jen v momentu započatého nastupování jiných je pozdě a způsobuje ve dveřích kolizi/zdržení!)

0/0
8.11.2016 10:53

J14a56n34a 50S62t54e49h76l67í28k43o86v77á 2339660170956

:-) paní pobavila, však to dá rozum, vedle prázdná kolej a Vy tam stojíte ve frontě ;-D Teď fakt jezdíte 16? Za hodinu jedu domu a to bych mohla s vámi ;-)

+3/0
2.11.2016 15:48

P66a14v45e25l 32H77e49w84l59i70t 5637433185223

Jestli jezdíte pravidelně linkou 16, je pravděpodobné, že jsem vás už vezl. Jinak dneska ta linka stojí za to, na mírové rozhovory zatím není nějak čas.

0/0
2.11.2016 18:40



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.