Předposlední horký den, šílená paní a nemluvící lampa

1. 09. 2015 11:57:42
Jsem řidič tramvaje – ale to už víte. Ale možná nevíte, že kvůli tomu se obtížněji chovám uvnitř vozu jako obyčejný cestující.

I když neřídím a jenom sedím a koukám z okna, pořád se nemůžu zbavit řidičských návyků, mezi něž patří i poslouchání cestujících. My tramvajáci se v tomhle dělíme na dvě skupiny. Na ty, co dokáží dění ve voze ignorovat a nejsou schopni za celý den interpretovat jedinou větu, co zaslechli (protože ji jednoduše neslyší) nebo popsat dění ve voze. Druhá skupina, do níž patřím, to má přesně naopak. Poslouchají a ví o všem, co se ve voze šustne.

Jako cestující jsem tohle dokázal odfiltrovat, avšak s přibývajícími lety neposlouchat šlo hůř a hůř. Sluchátka na uších příliš nenosím, takže nesedím jako pecka, nečumím tupě před sebe a nejsem ponořený do vlastního světa.

Zrovna včera jsem musel na Strossmayerovo náměstí na střídání linky sedmnáct a necelých dvacet minut v podobě cestujícího mi bohatě stačilo. Byla to dada jízda, která začala na Palmovce.

Dění: Tramvaj 15-T (Ta nová, ale, ještě bez klimatizace). Teplota uvnitř tak kolem 40 stupňů, ale měl jsem pocit, že v pekle bylo líp. Stav cestujících: plno. Stav cestujících jiný: nebylo jim asi dobře.

"Tak tady budeme, tady budeme, tady, tady!" říkala paní, vedoucí na vodítku psa. Ani si nesedla, přestože jí uvolňovali místo. "Tady, tady budeme, tady to fouká. Sedniiii!" zařvala.

"Ne ten Asus to nepoznáš, nepoznáš!" řekl chlapec do telefonu. "To nepoznáš, to je stejný. Je to teda trochu jiný, ale nto nepoznáš, to je stejný."

"Jo to se to pojede," broukal si mladík, který v náručí držel náhradní kolo k byciklu. Brnkal prsty o dráty, jako by hrál na harfu. "Pojedeme, pojedeme!"

"Tak tady nebudeme!" řekla paní, trhla vodítkem, a pes nadskočil, protože si myslel, že došlo na exekuci oběšením. "Tady ne, tady to nefouká." A hnala se vozem kamsi dopředu.

"Pojedeme, pojedeme!"

Dívka vedle se usmívala na mobil, jako by to bylo zrcátko, něco klepala dlouhými nehty a najednou na lesklou plochu vyšpulila pusu a udělala muckmucmuckmuckmuck.

"Nepoznáš, to nepoznáš, nemáš šanci poznat. Jo, já bych to poznal, ale ty to nepoznáš, v tome není rozdíl."

"Do hor, tam to pojede, tam to bude dobrý!"

Muckmuckmuckmuckmuck.

Paní se hnala zpátky, pes ani necupital a ignoroval cokoli, jen se nechal táhnout a přemýšlel o Srstkovi. "Tak tady to fouká, tady budem, tady už budeme! Sedniiiii!"

"Ještě dneska tě protočím ve stromovce."

"Tak rozdíly tam jsou, ale jsou tak malý, že je nepoznáš!"

Muckmuckmuckmuck

Kdyby za oknem ulice nejela kupředu, připadal bych si jako na přeskakující desce, a přeskakující deska a horko okolo nevěstí nic dobrého. Říkal jsem si, že ještě nepracuju, ale lidi už mě dávno maj, a jak to asi bude vypadat, až pracovat budu, a oni mě dostanou ještě víc.

"Sedni, sedni, sedni!"

Muckmuckmuck

"Pojedme."

"Bez rozdílu."

No, vydržel jsem to až na Kamenickou a tam vystoupil. Schválně jsem přejel, poněvadž jsem si potřeboval ještě něco koupit, ale už na Vltavské jsem chtěl z vozu utéct, křičet a pak padnou na kousek od psů prochcané a podělané trávy a mazlit se s přírodou a omlouvat se jí za celý svět. Vystoupil jsem a nadechl se, svět venku mimo tramvaj vypadala v pořádku. Asi i v pořádku byl.

"Prostě nepůjdeš, a budeš se chovat slušně!" řekl někdo blízko mě. Třeba to patřilo mně, a když jsem se ohlédl, skoro jsem litoval, že to mně nepatří. Jakýsi opilec stál u lampy pouličního osvětlení a peskoval jí. Lampa mlčela, a to asi neměla dělat, protože opilec jí řekl, že je mrcha a nikam nepůjde.

Rozhlédl jsem se a hledal kousek trávy. Nikde v blízkém okolí nerostla.

Autor: Pavel Hewlit | úterý 1.9.2015 11:57 | karma článku: 17.74 | přečteno: 777x

Další články blogera

Pavel Hewlit

Prý mám napsat Putinovi – tak jo, tady to je

Tohle není můj nápad, ale jednoho z diskutérů. On to sice myslel jako vtip, ale i v tom zlomyslném návrhu na moji osobu je kousek pravdy. Nikdo spolu nemluví. Nepíšeme, co bychom chtěli druhému říct.

16.11.2022 v 22:36 | Karma článku: 33.09 | Přečteno: 1992 | Diskuse

Pavel Hewlit

Ta válka muší bejt, to Vám poudám

Na rovinu – nejsem zrovna nadšený z toho, co se ve světě děje, a hlavně z toho, co se může ještě dít na základě jedné jediné zprávy o vystřelené raketě.

16.11.2022 v 16:19 | Karma článku: 36.43 | Přečteno: 940 | Diskuse

Pavel Hewlit

Příběhy o žití upravené smrtí aneb Modlitba góje v synagoze

Knihy jsou různé, a to je něco, co netřeba žádnému ze čtenářů připomínat, a ten, kdo nikdy nečetl, ten tomu neuvěří, dokud si dvě tři nepřečte.

9.11.2022 v 14:45 | Karma článku: 26.30 | Přečteno: 483 | Diskuse

Pavel Hewlit

Tak už jsme ve válce, ale já přesto musím řídit tramvaj

Zachovejte paniku, stejně všechno špatně dopadne – ale ještě to není tak špatné, jak titulek tohoto příspěvku hovoří. Válka není a já řídím.

5.11.2022 v 1:22 | Karma článku: 44.98 | Přečteno: 6722 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 20 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 12.79 | Přečteno: 235 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 17.53 | Přečteno: 407 | Diskuse

Olča Vodová

zdánlivě zadarmo

(svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...,svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...)

27.3.2024 v 21:18 | Karma článku: 5.06 | Přečteno: 104 | Diskuse

Karel Trčálek

Jak se pracovníci ve školství pomstili uličnímu výboru iFčil oslavujícímu Karlův úspěch

No, mám-li být upřímný, pomsta to byla hodně sladká. Však se taky hned ze všech stran slétly vosy a začaly si dávat do trumpety tak, že se div v té slaďounké šťávičce neutopily....

27.3.2024 v 10:51 | Karma článku: 30.89 | Přečteno: 580 | Diskuse
Počet článků 933 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1406

Třeba nabídnout příběh. Myšlenku. Pobavit, rozplakat, donutit, abyste se podívali na místa v sobě, která se báli navštívit. Třeba.

Případné dotazy na fejetonhewlit@seznam.cz

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...