Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jelikož nevíte, co Vás čeká, tak jste ještě „stateční“

Blíží se zima, a co se mě týče, já si myslím, že celá situace ohledně plynu dobře dopadne. Ne že by se vyřešila situace s válkou, ta se ještě tak dva roky nevyřeší, ale Vláda nesmí selhat.

Ne selhat kvůli občanům, nýbrž kvůli sobě. Selhat tuto zimu, tak už příští rok nebude a je dost možné, že lid téhle země by se přiblížil k násilí, jak by se jen přiblížit mohl.

Je tady stále ta otázka, jak se postavit k ruskému plynu. Už ne tak k Rusku, ale k tomu plynu. Jsou tady pořád takoví ti, co z tepla (zatím) domovů pořád vykřikují, že bez Rusa to zvládneme, a když jim řeknete, že za ruský plyn platíme Němcům, kteří ho od Ruska stále kupují, začnou skákat do vzduchu a tvrdit, že jsou to proruské žvásty a propaganda.

Pravda je však taková, že za plyn od Němců platíme mnohonásobně více než dáváme ve zbraních na Ukrajinu, tudíž stále platíme nebo spíš financujeme Putinovi válku.

Je to paradoxní, ale je to tak. Otázka, zdali přispívat na válku, se tak změnila na otázku, komu ze znepřátelených stran na ni přispíváme víc?

Já doufám, že po tomhle prozření tihle patrioti vypnou plyn a nezapnou ho, dokud nebudou mít stoprocentní jistotu, že jim do bytu neteče nic s ruským nádechem. Ruský plyn poznáte takhle – pustíte si plyn, nějakou dobu počkáte a pak škrtnete sirkou. Když bouchne a Vy vyletíte do luftu, jde zcela jistě o válečný plyn a nepoužívejte ho, abyste nefinancovali válku.

Jestli tohle fakt někdo zkusí, tak to byl fakt vůl.

Nemáte tak někdy čas od času pocit, když čtete, co se u sousedů za hranicemi děje, že nás ostatní státy mají dost na háku a mají z nás srandu. Pokud ano, je to správný pocit. Naše mírová Vláda dokázala něco, co se ani Hitlerovi nepovedlo – a to z nás udělat úplné kašpárky, kteří si myslí, že když budeme mávat vlajkami cizího státu a zaťatou pěstí hrozit směrem na východ a do toho křičet, že se nevzdáme, i když není komu, protože NATO nás brání a je mu evidentně jedno, co se na východě děje – tak se všichni leknou a svět se promění na jedno velké šťastné místo oblečené do teplého svetru.

Ono teď ještě se to mluví a hrozí, ale kdyby opravdu byla krize – a já si pořád myslím, že nebude – tak byste koukali, jak rychle byste změnili názor.

Já to zažil po tři roky. Nemám co skrývat, proč taky. Jsou tací, kterým vadí, že řídím tramvaj a dovolil jsem si vydat knihu o Druhé světové válce. Takže tímhle jim udělám radost. A tak Vám mohu povědět, jak to vypadá, když nemáte teplo. Když ho opravdu nemáte.

Před několika lety jsem díky tomu, že mě okradla exmanželka (nebyl jsem jediný), padl na takové dno, že jsem neměl na topení. Prostě jsem si ho přes různé placení a soudy o tom nedovolil do topení pustit. Jenom jsem na plynu vařil. Od bezdomovectví mě v tu chvíli dělila jenom ta věc, že jsem měl střechu nad hlavou a práci.

Uprostřed zimy teplota doma byla okolo deseti stupňů, někdy i méně. Spal jsem ve spacáku a opravdu měl na sobě i ty pověstné Pekarovo-Adamové dvojité svetry a většinu zimy k tomu zánět průdušnice. Do práce jsem se chodil ohřívat. Topil jsem jenom přes Svátky, pokud jsem nebyl v práci. Od té doby beru Vánoce trochu jinak. Obdobně jinak beru jaro. Opravdu jako čas, kdy víte, že přežijete a můžete se konečně vyléčit.

Nejhorší bylo sprchování. Ta chvíle, když se osprchujete (teplou vodou, studenou už bych to nedal) a pak vylezete ven na podložku vedle sprcháče. Co se do Vás v té chvíli zakousne, jako ta zima, se nedá popsat. To si zkuste. To se utřete tak rychle, že ani nevíte jak, a pak už jste ve spacáku a třete rukama mezi koleny, abyste se zahřáli.

Jinak tohle je dobrý trik, který Vám pan Fiala neřekl. Ruce mezi kolena, kolena zmáčknout k sobě, a třít rukama – a tělo se začne zahřívat.

Jistě si teď říkáte, že nějaká krize Vám nemůže vzít Vaši víru ve spravedlnost a lidskost – a že kvůli tomu ledacos vydržíte. Já Vám to neberu, i když vím, že takhle na začátku září od počítače je každý patriot a natře to Rusákům na celé čáře. Ale aby Vám to nadšení nezmizelo s prvními mrazíky a uvědoměním, že lidi z jiných států mají sice plnou hubu svobody a míru, ale taky vědí, že když budou nemocní a nebudou mít co jíst a ekonomika bude na nule, tak to taky nikam moc nevede.

Ano, někteří to teď berete jako pokrytectví a vydávání se zlu – já to beru jako pragmatismus před něčím, o čem mám zkušenost, o jaké Vy nevíte vůbec nic. Naše země není policejní stanicí Evropy, ale ostatní kolem nás se budou chovat tak, aby nám tohle vědomí vydrželo co nejdéle. Oni na tom totiž jenom vydělají a my pak jako slabší kusy na cestě Evropou odpadneme hned na začátku.

Válka není nic správného. Ale vždycky přijdou časy i po ní.

Autor: Pavel Hewlit | pátek 9.9.2022 19:04 | karma článku: 37,31 | přečteno: 1070x
  • Další články autora

Pavel Hewlit

Prý mám napsat Putinovi – tak jo, tady to je

Tohle není můj nápad, ale jednoho z diskutérů. On to sice myslel jako vtip, ale i v tom zlomyslném návrhu na moji osobu je kousek pravdy. Nikdo spolu nemluví. Nepíšeme, co bychom chtěli druhému říct.

16.11.2022 v 22:36 | Karma: 33,16 | Přečteno: 1994x | Diskuse| Ostatní

Pavel Hewlit

Ta válka muší bejt, to Vám poudám

Na rovinu – nejsem zrovna nadšený z toho, co se ve světě děje, a hlavně z toho, co se může ještě dít na základě jedné jediné zprávy o vystřelené raketě.

16.11.2022 v 16:19 | Karma: 36,43 | Přečteno: 940x | Diskuse| Ostatní

Pavel Hewlit

Příběhy o žití upravené smrtí aneb Modlitba góje v synagoze

Knihy jsou různé, a to je něco, co netřeba žádnému ze čtenářů připomínat, a ten, kdo nikdy nečetl, ten tomu neuvěří, dokud si dvě tři nepřečte.

9.11.2022 v 14:45 | Karma: 26,30 | Přečteno: 483x | Diskuse| Kultura

Pavel Hewlit

Tak už jsme ve válce, ale já přesto musím řídit tramvaj

Zachovejte paniku, stejně všechno špatně dopadne – ale ještě to není tak špatné, jak titulek tohoto příspěvku hovoří. Válka není a já řídím.

5.11.2022 v 1:22 | Karma: 44,98 | Přečteno: 6722x | Diskuse| Ostatní

Pavel Hewlit

Půl kila války pro každého, stačí se postavit do fronty

Války jsou smutné, války jsou na prd, války berou matkám děti, války berou všechno, ale je na nich zajímavé, jak se vyvíjejí tam, kde nejsou.

3.11.2022 v 8:34 | Karma: 43,75 | Přečteno: 3675x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Rusové v noci ničili ukrajinskou infrastrukturu, znovu útočili i na Charkov

27. dubna 2024  8:05

Sledujeme online Rusko v noci na sobotu zaútočilo na energetickou strukturu Ukrajiny. Ve třech oblastech poškodili...

V Česku přibývá nakažených malárií, nemoc si lidé vozí z dovolené

27. dubna 2024  7:29

Po útlumu v době covidu-19 opět roste počet Čechů, kteří se v zahraničí nakazili malárií. Loni jich...

Izrael zaslal Hamásu reakci na postoj k ukončení války, hnutí žádalo příměří

27. dubna 2024  7:07

Palestinské hnutí Hamás uvedlo, že v sobotu dostalo od Izraele oficiální odpověď, která se týká...

Má přejít česká ekonomika na válečný režim? Doba míru je pryč, říká Pojar

27. dubna 2024

Rozstřel Britský premiér Rishi Sunak nedávno oznámil, že jeho vláda uvede zbrojní průmysl do válečného...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 943
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1435x
Třeba nabídnout příběh. Myšlenku. Pobavit, rozplakat, donutit, abyste se podívali na místa v sobě, která se báli navštívit. Třeba.

Případné dotazy na fejetonhewlit@seznam.cz

Seznam rubrik