Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Oběste se na náhrdelníku a pak žádejte odškodné

Dneska mě hned po ránu zaujaly dvě zprávy. (To že šije Bartoš do Babiše, mě už tak nezajímá, už jenom týden). O náhrdelníku a o odškodném.

Náhrdelník má na svědomí francouzský módní dům Givenchy a odškodné Tesla od Muska. I v těchto dvou na pohled neslučitelných událostech šlo o jedno - o urážku. A pak o peníze.

Začnu náhrdelníkem.

Náhrdelník z kolekce módního domu Givenchy

 

Po přehlídce se objevil názor, cituji:

„Pro ty, kteří mají k sebevraždě osobní vztah, ať už jde o jejich vlastní zážitky, nebo o ztrátu milovaného člověka, mohou být takové snímky spouštěčem a značky mají odpovědnost zajistit, aby nepoškodily své publikum.“

Takto se nechala slyšet Lixa Roxbyová, která vede jakousi charitu ohledně prevencí před sebevraždami.

Měla pravdu, alespoň jsem si to na první pohled myslel. Snímek na mě působil znepokojivě a zničehonic jsem vnímal velmi chmurné, až morbidní nálady, byť jsem na dnešek spal dobře a ráno snídal mléko a čokoládové cereálie s roztomilou blonďatou vílou na obalu. Teď byla dobrá nálada pryč.

Uvědomoval jsem si svoji smrtelnost, a hlavně malost v tomhle světě, která mě naplňovala beznadějí. Najednou jsem měl pocit, jako by můj pomíjivý život byl ještě pomíjivější a každá jeho vteřina zbytečnosti. Při pohledu na obrázek jsem slyšel jeho volání - umři, umři, umři, není to zlé, je to jen jiná varianta života.

Než jsem se zvedl, abych došel pro břitvu, ještě jednou jsem si článek přečetl, pozorněji, a pochopil, že nejde o tu slečnu, ale o ten náhrdelník, co má na krku.

Oddychl jsem si a uvědomil jsem si, že zase tolik po smrti netoužím, že ta slečna si ve své nekromanii vystačí sama, a znovu si přečetl zvláštní citaci paní z charity.

"Osobní vztah k sebevraždě..." 

To je hezky řečeno. Je to jako byste se bavili o příbuzných, které na rozdíl od jiných rádi vidíte. Takový milý osobní vztah ke své vlastní destrukci. Jinými slovy: "Až se budeš zabíjet, měj se u toho rád."

Podle problémů, jaké paní z charity má, si člověk opravdu musí připustit, že se lidi na světě nudí a vymýšlejí kraviny. 

Prostě nuda... to umí každej... podrž mi pívo... jedu vole...

A pak do toho článek o rasismu v Tesle. Znal jsem jenom jednu - v Hloubětíně, ale tu nedávno zbourali. Hrála ve filmu Romance za korunu. O několik let později dvě zastávky od ní točila klip Petra Janů a já poprvé v životě viděl někoho známého z televize. Ale že by Teslu bourali kvůli rasismu, to bych neřekl.

Až později jsem se dočetl, že šlo o Teslu ve Spokojených státech a rasismus se děl na pracovišti, kde pracoval, a to opakovaně a nějaký pán z toho byl tak frustrovaný, že si stěžoval a stěžoval a stěžoval, až vysoudil balík, aby už nikdy pracovat nemusel. 

Na tom je vidět, že Americký sen pořád funguje a že stačí trochu píle a trpělivosti a dosáhnete vrcholu.

Pán si stěžoval, že se s rasismem setkával, když čural, protože rasismus na něj koukal z graffiti na toaletách. 

Je vidět, že jsme pořád dál než Spokojené státy, protože s tímhle jsem se už setkal před pět a třiceti lety na základní škole, když někdo napsal na zeď, že jsem vůl. 

O něco později na vojně to samé - ne že jsem vůl, tam byly horší nápisy. Ale vždycky mě zmátlo, když mi na jedné straně kabinky nápis řekl, abych se podíval na doprava - a já to udělal, a tam bylo napsáno, abych nekoukal a koukal se vysrat.

Vlastně si uvědomuju, že mě to urazilo. To víte, ona je móda si to všechno vybavovat později (tím nemyslím pána ve Spokojených státech, ten reagoval rychle) a pak si uvědomit, že vás to ranilo. Jen nevím, na koho žalobu směřovat, jestli na ministerstvo školství, obrany nebo i dopravy, protože co slyším v tramvaji, je taky výživné.

Ale mám pocit, že v našich končinách tohle na úrodnou půdu nepadne. Jo takhle nějaké to oznámení za dotace, to jo, ale za něco jiného, pro lidi, to ne. 

A než by se ještě tím někdo v potřebné výši zabýval (víte jak to myslím, love, tintili untili, cash vole,) spíš se vám stane, že vám někdo pošle nový náhrdelník.

V horším případě jen tu slečnu.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Pavel Hewlit | úterý 5.10.2021 12:03 | karma článku: 28,34 | přečteno: 834x
  • Další články autora

Pavel Hewlit

Prý mám napsat Putinovi – tak jo, tady to je

Tohle není můj nápad, ale jednoho z diskutérů. On to sice myslel jako vtip, ale i v tom zlomyslném návrhu na moji osobu je kousek pravdy. Nikdo spolu nemluví. Nepíšeme, co bychom chtěli druhému říct.

16.11.2022 v 22:36 | Karma: 33,16 | Přečteno: 1996x | Diskuse| Ostatní

Pavel Hewlit

Ta válka muší bejt, to Vám poudám

Na rovinu – nejsem zrovna nadšený z toho, co se ve světě děje, a hlavně z toho, co se může ještě dít na základě jedné jediné zprávy o vystřelené raketě.

16.11.2022 v 16:19 | Karma: 36,43 | Přečteno: 940x | Diskuse| Ostatní

Pavel Hewlit

Příběhy o žití upravené smrtí aneb Modlitba góje v synagoze

Knihy jsou různé, a to je něco, co netřeba žádnému ze čtenářů připomínat, a ten, kdo nikdy nečetl, ten tomu neuvěří, dokud si dvě tři nepřečte.

9.11.2022 v 14:45 | Karma: 26,30 | Přečteno: 484x | Diskuse| Kultura

Pavel Hewlit

Tak už jsme ve válce, ale já přesto musím řídit tramvaj

Zachovejte paniku, stejně všechno špatně dopadne – ale ještě to není tak špatné, jak titulek tohoto příspěvku hovoří. Válka není a já řídím.

5.11.2022 v 1:22 | Karma: 44,98 | Přečteno: 6722x | Diskuse| Ostatní

Pavel Hewlit

Půl kila války pro každého, stačí se postavit do fronty

Války jsou smutné, války jsou na prd, války berou matkám děti, války berou všechno, ale je na nich zajímavé, jak se vyvíjejí tam, kde nejsou.

3.11.2022 v 8:34 | Karma: 43,75 | Přečteno: 3675x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda

12. května 2024  12:11

Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...

Důchod daleko, ale práci nedostanou. Nezaměstnaných šedesátníků přibývá

11. května 2024

Premium Lidé kolem šedesátky při hledání zaměstnání narážejí na zeď. Zaměstnavatelé o ně nestojí, preferují...

Publikace Nerudové jsou ostuda. Zesměšňuje všechny vědce, míní europoslanec

9. května 2024  12:08

Ekonomka a kandidátka do Evropského parlamentu za hnutí STAN Danuše Nerudová publikováním do...

Letouny F-16 budeme považovat za nosiče jaderných zbraní, varovalo Rusko

7. května 2024  14:14

Rusko bude považovat stíhačky F-16 americké výroby za nosiče jaderných zbraní bez ohledu na jejich...

Auto se kutálelo po poli, skončilo na střeše. Měl jsem čtyři piva, přiznal řidič

15. května 2024  11:45

Divokou nehodu přežil se zraněním opilý řidič, který ve čtvrtek se svým mercedesem havaroval v...

Zeman označil za bezpečnostní riziko Evropskou unii v současné podobě

15. května 2024  11:17

Exprezident Miloš Zeman označil za jedno z bezpečnostních rizik Evropskou unii ve své současné...

Tragické úmrtí na ministerstvu. Zaměstnanec podle policie spáchal sebevraždu

15. května 2024  10:41,  aktualizováno 

V budově ministerstva průmyslu a obchodu bylo ve středu nalezeno tělo mrtvého muže. Mluvčí pražské...

Ruská ofenziva u Charkova zpomalila. Invazní síly budují nárazníkovou zónu

15. května 2024  9:21,  aktualizováno 

Sledujeme online Tempo ruských útočných operací v Charkovské oblasti na severovýchodě Ukrajiny zřejmě zpomalilo. Ve...

Rozdáváme batolecí mléko ZDARMA
Rozdáváme batolecí mléko ZDARMA

Na cestě mateřstvím se potkáváme s různými výzvami. V případě výživy našich nejmenších představuje kojení ten nejlepší základ. Pokud však kojení...

  • Počet článků 942
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1437x
Třeba nabídnout příběh. Myšlenku. Pobavit, rozplakat, donutit, abyste se podívali na místa v sobě, která se báli navštívit. Třeba.

Případné dotazy na fejetonhewlit@seznam.cz

Seznam rubrik