Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Bitka v tramvaji kvůli roušce, kterou nejvíc odnesla pizza

Tahle země není pro starý, říká název filmu, ale před nacházejícími volbami nemůže být ještě navíc mezi lidmi rozdělenější.

A není to jenom tak obyčejné rozdělení po česku. Rozdělení, že by se skrze něj lidi jenom tak kočkovali a pak se objali, poplácali se po zádech a společně se všemu zasmáli. Tohle rozdělení jde na krev.

Už nejde pouze o politickou příslušnost, názory, barvu pleti, genderové zařazení a sexuální identifikaci - jde navíc o roušky.

Fakta:

Včera těsně po půlnoci do linky 11 v zastávce Radhošťská nastoupili tři vážení klienti mužského pohlaví (pokud to mohu takhle říct) pod vlivem alkoholu. Trojice nebyla společenstvím, šlo o jedince a o dvojici.

Dvojice se dala identifikovat podle dvou zvláštních znamení. Jeden z nich držel v náručí psa (bez košíku), druhý, taky skoro v náručí, držel krabici s pizzou.

Jedinec měl jediné znamení a to, že neměl roušku.

Už v úseku mezi Radhošťskou a Florou nastaly potíže. Zatím jsem je neviděl, ale zato už slyšel. Jakmile se v tramvaji nahlas mluví o ženských a mužských pohlavních orgánech v invektivním balení, vždycky potíže přijdou.

Hádky stejně jako mnohé jiné podléhá módním trendům, takže nešlo o nic jiného než o nasazení roušky. Dvojice měla, jedinec ne.

Potíže se svou vlastní silou naplnily v zastávce Olšanské hřbitovy. To se již trojka pošťuchovala, a jelikož jí k tomu nestačily ruce, přidaly se i nohy.

Pokud nejde o přímé ohrožení ostatních cestujících, řidič se snaží nezasahovat. Byly i případy, kdy takové vměšování skončilo řidičovým zraněním, a v několika případech i bodným. Rovněž cesta řešení situace stoickým klidem nepatří v ovzduší podnapilých a rozvášněných aktérů k tomu nejlepšímu z psychologie. Ještě víc je to rozpumpuje.

Provozu vadilo, a provoz po půlnoci je skutečně rychlý, zvláště pokud už míříte do depa a potřebujete stihnout služební vůz, na jehož chycení máte asi mezeru o velikosti šesti minut - provozu vadilo, že aktéři se drželi dveří, které nešlo zavřít, a tak opustit zastávku.

Situace vypadala takto:

Jedinec bez roušky držel kótu na posledním schodě dveří číslo 2. Dvojice ji dobývala zespodu (na zastávce zrovna vystupovala), přičemž si pomáhala rukama a nohama, což při rychlejších pohybech budilo zdání tancující chobotnice. Jedinec odstrkoval útoky nohou, opíraje se oběma rukama o křídla dveří, takže chvílemi připomínal člověka, jenž hodlá vykročit do neznáma.

Jako osudový se nakonec ukázal kop jedince do krabice s pizzou, která útok neustála a vysypala horký obsah na refýž. Jejího majitele ztráta zásob rozlítila. Objevila se další invektiva popisující mužské genitálie a situace se začala nebezpečně hrotit, neboť se zdálo, že dvojice na jedince s převahou zaútočí, a celý atak korunuje poslední ranou jejich pes, byť pouze velikostí geneticky mírně upraveného morčete.

Už jsem musel zasáhnout, protože útok dvou a čtvrt na jednoho není fér, a pro konflikt zvolil jsem zvířecí taktiku, neboť jsem se dozvěděl, že pokud zvýším hlas, přičemž se ještě pohybuju čímsi, co lze přirovnat k rychlosti, připomínám údajně medvěda grizzlyho, jenž se právě dozvěděl špatnou zprávu.

Jedinec se stáhl k sedačce a já s dvojicí počal dialog, který se v konečném výsledku ukázal jako jednotvárný a nekonstruktivní.

Popis:

První přešlapoval na místě, až se zdálo, že tancuje v rozpláclé pizze sambu. Nadával mi. Sprostě. Dovolával se vyšší moci, abych zakročil a nasadil celému světu roušku.

Oznámil jsem mu, že to udělat nemohu, že moje moc taková není.

"Tak to jsi debil!" řekl mi tanečník.

Já jsem mu řekl, že narozdíl od něj já mu sprostě nenadávám.

"Já ti nenadávám, debile!" odpověděl mi.

(Vsuvka: Řidič skutečně nemá právo jít za klientem a říci mu, aby si roušku nasadil. Silně pochybuji, že pokud by po měsících opatření někdo bez roušky nastoupil, byla by absence ochrany úst z důvodu neznalosti poměrů. Pokud žádáte po řidiči, aby zavolal policii, může tak učinit (stejně jako Vy), ale v tom případě však máte povinnost do příjezdu policie počkat vedle řidiče, neb jste ohlašovatelem - ne takový to, že při vystupování houknete něco na kabinu a zmizíte v davu, a pak si stěžujete, že řidič nic neudělal.)

Pokračujeme:

Druhý z dvojice šel na mě fikaně. Zcela se souladem s rutinou, jakou v podobných situacích zažívám, se mě drze zeptal na moje jméno, aby si mohl stěžovat a společně s mým jménem dal celé stížnosti rámec.

Když jsem mu na jeden nádech řekl jméno, příjmení, služební číslo, osobní číslo, počítačové číslo a číslo provozovny, zeptal se mě, jestli si z něj dělám legraci.

Řekl jsem, že trochu, ale že on si začal.

Tanečník dál sprostě nadával, a to nejen mně, ale i na celý systém, neb on musí roušku nosit, zatímco jiní ne.

Jedinec bez roušky se stáhnul na sedačku a konfliktu se víc nezúčastnil. Vlastně ho nechal na mně, což už ani nebylo nutné. Nic víc se nedělo. Tanečník dál poskakoval v sýru smíchaném s rozteklým těstem, zatímco druhý stále přemýšlel, jestli se jmenuju, tak jak se jmenuju.

Podobná situace nemůže nikdy dopadnout ke spokojenosti všech zúčastněných stran. Není to možné vzhledem k palčivosti důvodu hádky a rovněž kvůli alkoholu v krvi a u druhého z důvodu jeho absence.

Schytal jsem další nadávky, mezi nimiž jsem si vyslechl sociální monolog na téma zotročení obyčejných lidí systémem, zatímco druhý se mě znovu tázal na jméno.

Ani pan farář dvakrát nekáže, a tak jsem se vrátil do kabiny a snažil se dohnat ztrátu. K pozitivu chvíle dodám, že dveře mi už nikdo nedržel a služební vůz jsem stihnul s rezervou čtyř minut.

Na závěr tohoto příspěvku bychom se neměli ani tak zamyslet nad chováním některých vážených klientů a lidí vůbec, ale spíš se soustrastí zavzpomínat na nevinnou oběť celé hádky.

Rozjímejme:

Byla předurčená ne pro dlouhý život, ale pro život, který měl mít smysl ve všech jeho skrytých hodnotách. Měla vyvolat na tváři úsměv. Doslova byla pro takový moment stvořena. Zkušenými prsty roztahovaná a poté pomazaná jako požehnáním rajčatovým základem. Ingredience jako mozzarela, šunka, cibule, houby a další sýr pro ní byly zkušenostmi, jež měla využít pro svůj úděl být slastí.

V peci na sobě cítila jemné dotyky horkého vzduchu, které jako by jí tiskly polibky a formovaly do konečné podoby - věděla o svém údělu, těšila se na něj, avšak netušila že odejde čistá, neposkvrněná, že hořký osud nedovolí její životní rozkvět.

Skončila na ulici. Všechno se jediným závanem studené ruky smrti stalo pouhým nenaplněným snem. Svůj klid našla s koncem agónie po dlouhém pádu na studený povrch nástupního ostrůvku.

My však věříme. Věříme, že odešla do světa, kde není bolesti a jsou v něm strávníci, co si vychutnají její horkou duši ještě se škvařícími posledními dotyky pece, zahalené do kouře ušité z vůní jako na objednávku toho nejkrásnějšího gastronomického salonu.

Čest její památce. Čest.

Žiješ v nás, ve vzpomínkách, a proto navždy.

Autor: Pavel Hewlit | středa 8.9.2021 12:09 | karma článku: 40,12 | přečteno: 6689x
  • Další články autora

Pavel Hewlit

Prý mám napsat Putinovi – tak jo, tady to je

Tohle není můj nápad, ale jednoho z diskutérů. On to sice myslel jako vtip, ale i v tom zlomyslném návrhu na moji osobu je kousek pravdy. Nikdo spolu nemluví. Nepíšeme, co bychom chtěli druhému říct.

16.11.2022 v 22:36 | Karma: 33,16 | Přečteno: 1994x | Diskuse| Ostatní

Pavel Hewlit

Ta válka muší bejt, to Vám poudám

Na rovinu – nejsem zrovna nadšený z toho, co se ve světě děje, a hlavně z toho, co se může ještě dít na základě jedné jediné zprávy o vystřelené raketě.

16.11.2022 v 16:19 | Karma: 36,43 | Přečteno: 940x | Diskuse| Ostatní

Pavel Hewlit

Příběhy o žití upravené smrtí aneb Modlitba góje v synagoze

Knihy jsou různé, a to je něco, co netřeba žádnému ze čtenářů připomínat, a ten, kdo nikdy nečetl, ten tomu neuvěří, dokud si dvě tři nepřečte.

9.11.2022 v 14:45 | Karma: 26,30 | Přečteno: 483x | Diskuse| Kultura

Pavel Hewlit

Tak už jsme ve válce, ale já přesto musím řídit tramvaj

Zachovejte paniku, stejně všechno špatně dopadne – ale ještě to není tak špatné, jak titulek tohoto příspěvku hovoří. Válka není a já řídím.

5.11.2022 v 1:22 | Karma: 44,98 | Přečteno: 6722x | Diskuse| Ostatní

Pavel Hewlit

Půl kila války pro každého, stačí se postavit do fronty

Války jsou smutné, války jsou na prd, války berou matkám děti, války berou všechno, ale je na nich zajímavé, jak se vyvíjejí tam, kde nejsou.

3.11.2022 v 8:34 | Karma: 43,75 | Přečteno: 3675x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

VIDEO: Strážníci v ulicích naháněli bagr, opilý řidič si jel pro cigarety

26. dubna 2024  15:42

Městská policie z Krupky na Teplicku zveřejnila video z netradičního zásahu svých strážníků. Ti...

Medaile z policistova hrobu nosil zloděj jako ozdobu klíčenky. Odhalila ho DNA

26. dubna 2024  15:36

Policie dopadla zloděje, který v říjnu roku 2022 v Ostravě-Vítkovicích ukradl dvě medaile z hrobu...

Danko dostal za nabouraný semafor pokutu a zákaz řízení. A šel zametat

26. dubna 2024,  aktualizováno  15:10

Předseda Slovenské národní strany (SNS) Andrej Danko oznámil, že dostal pokutu 900 eur (zhruba 22...

Policie navrhla obžalovat za podvod dva rusínské aktivisty s vazbami na Zemana

26. dubna 2024  15:05

Policie navrhla obžalovat dva proputinovské rusínské aktivisty Mychajla Ťaska a Vasyla Džuhana z...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 943
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1435x
Třeba nabídnout příběh. Myšlenku. Pobavit, rozplakat, donutit, abyste se podívali na místa v sobě, která se báli navštívit. Třeba.

Případné dotazy na fejetonhewlit@seznam.cz

Seznam rubrik