Nedělní chvilka krátké (Dlouhý) poezie

Jak jsem říkal včera, sobota próza, neděle poezie - snad to ten víkend bez Covidu přežijete. Nebojte, už v pondělí se zase přižene.

KRÁVA

+

Bylo mi tuhle přáno

Jak jeden starší klučina

Říkal holce – Ty krávo!

Asi lichotit jí začíná

+

Má velké krásné oči

Řasy mohou zaclánět

mouchy za ní jen se točí

Že nestačí je odhánět

+

Vemeno má vždycky plné

Mléka přeci – ne “mlíko”

Kroky všechny stále hrdé

Kam se hrabeš estetiko

+

Jako kráva já jsem kráska

To ze mě cítíte na dálky

Moje tlama ladně mlaská

Nejsem kráva na nadávky

+

Takže až někdo zahejká

Nebo to jenom zavolá

Aby spíš než za bejka

Nebyl pro vás za vola

 

SKANDÁL

++

Skandál v Ledovém království

Kvůli určení otcovství

U soudu je Elsa plačky

Že má malý sněhuláčky

 +

Hlavou právu uznale kýve

Že chtěla děti taky

Avšak nakonec to bylo dříve

Než na nové šaty

 +

Stačilo jen kýchnutí

A už nebylo vyhnutí

K zemi rázem volně padá

Dětiček malých celá sada

 +

Soud má jasno hodně rychle

Někdo musí platit dudlík

Bulvár popsal tu věc vtipně

Malý Olaf-velký svůdník

+

Teď mu už není do smíchu

Už neplácá se po břichu

Má oči jako špalíky

Protože bude platit alíky

 

ravička

STRACHOLAM

++

 

Můj život už teď nemá vadu

A to díky Stracholamu

Strach už ví pro příště

Že je tu pro něj bludiště

 +

Jen se u mě ukáže

Ještě plný kuráže

Aby překazil mi moje plány

Musí vstoupit do té brány

 +

Cesta za ní není lehká

a každý se tam snadno vzteká

když čekají tam jak udičky

samé slepé uličky

 +

A tak už od jisté doby

Nemám pro strach správné vlohy

Už málokdy mě zarmoutí

Strach ve mně vždycky zabloudí

 

 

Autor: Pavel Hewlit | neděle 20.9.2020 10:04 | karma článku: 6,11 | přečteno: 172x
  • Další články autora

Pavel Hewlit

Prý mám napsat Putinovi – tak jo, tady to je

Tohle není můj nápad, ale jednoho z diskutérů. On to sice myslel jako vtip, ale i v tom zlomyslném návrhu na moji osobu je kousek pravdy. Nikdo spolu nemluví. Nepíšeme, co bychom chtěli druhému říct.

16.11.2022 v 22:36 | Karma: 33,16 | Přečteno: 1994x | Diskuse| Ostatní

Pavel Hewlit

Ta válka muší bejt, to Vám poudám

Na rovinu – nejsem zrovna nadšený z toho, co se ve světě děje, a hlavně z toho, co se může ještě dít na základě jedné jediné zprávy o vystřelené raketě.

16.11.2022 v 16:19 | Karma: 36,43 | Přečteno: 940x | Diskuse| Ostatní

Pavel Hewlit

Příběhy o žití upravené smrtí aneb Modlitba góje v synagoze

Knihy jsou různé, a to je něco, co netřeba žádnému ze čtenářů připomínat, a ten, kdo nikdy nečetl, ten tomu neuvěří, dokud si dvě tři nepřečte.

9.11.2022 v 14:45 | Karma: 26,30 | Přečteno: 483x | Diskuse| Kultura

Pavel Hewlit

Tak už jsme ve válce, ale já přesto musím řídit tramvaj

Zachovejte paniku, stejně všechno špatně dopadne – ale ještě to není tak špatné, jak titulek tohoto příspěvku hovoří. Válka není a já řídím.

5.11.2022 v 1:22 | Karma: 44,98 | Přečteno: 6722x | Diskuse| Ostatní

Pavel Hewlit

Půl kila války pro každého, stačí se postavit do fronty

Války jsou smutné, války jsou na prd, války berou matkám děti, války berou všechno, ale je na nich zajímavé, jak se vyvíjejí tam, kde nejsou.

3.11.2022 v 8:34 | Karma: 43,75 | Přečteno: 3675x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

Karafiátovou revoluci zažehla jediná píseň. Portugalsko vyvedla z diktatury

25. dubna 2024

Málokterá revoluce je spojena s písní a květinou, jako se to stalo té portugalské. Před 50 lety se...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

  • Počet článků 943
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1435x
Třeba nabídnout příběh. Myšlenku. Pobavit, rozplakat, donutit, abyste se podívali na místa v sobě, která se báli navštívit. Třeba.

Případné dotazy na fejetonhewlit@seznam.cz

Seznam rubrik