Stala se prázdnou (z románu Žena mimo život)

Rozhodl jsem se, že o víkendu nechám spát Covid i politiku a vůbec to všechno, co hýbe čtenáři a emocemi, a pokud budu mít nutkání něco na blog dávat (což je teď často), o víkendu změním témata. V sobotu prózu, v neděli poezii.

Jsem prázdná. Byla jsem plná, a teď je to pryč.

Koukám do zdi a nevím, co vlastně vnímám. Nějaké myšlenky mi hlavou proudí, ale nerozumím jim. Prostě tam jsou a prostě jsem já. Prázdná.

Vždycky se dá všechno vymluvit na chybu. Cokoli. Vždycky je to chyba. Znáte pohádku Do oblak? O důchodci, který na stará kolena zažije velké dobrodružství v létajícím domě na tisíci balonků. Doprovází ho tlusté dítě.

Mně ne, já jsem prázdná.

Na začátku je důchodce malý kluk a potká holku a oni se pak vezmou. Chtějí mít dítě. Vidí v oblacích namísto mraků mnoho malých miminek. Připravují pokoj, malují na zeď roztomilé obrázky, mají postýlku, mají chrastítka, mají přebalovací stůl, mají vaničku, mají dudlíky, mají dupačky, košilky, bryndáčky, mají kočárek, mají malé ponožky, mají… mají…

.......................................................................................................................................................MAJÍ................................................................................................................................................MAJÍ........................................................................

Jenomže oni dítě mít nemohou. V dalším záběru žena sedí u gynekologa a brečí. Muž jí hladí, nad ní stojí doktor a mávne rukama, jako by říkal, "No to víte!" Divák má pochopit, že je něco špatně. A taky to chápe. Dítě nebude. Nikdy. Je třeba žít jinak. Smiřte se tím. Berte, nebo nechte být. Vaše věc.

Ha, máme vás. V příběhu se pokračuje. Ale má to háček. S tím dítětem se to mělo totiž jinak. Já pochopila všechno. Stačí se podívat, kdo nad plačící ženou v ordinaci stojí. Ne doktor. Kdepak, i když má bílý plášť. Podívejte se pořádně. A pak si vraťte příběh kousek zpátky, nebo si vzpomeňte, kdo ty dva oddává v kostele. Je to ten doktor – a ten asi nebude tím nejlepším oddávajícím. Doktor v ordinaci není doktor, je to kněz.

Dítě ne že nemůže být. Ono dítě bylo. Bylo. A najednou ne. Lusknete prsty a je pryč. Umřelo. Nikdy se nenarodilo, ale přesto umřelo. Umřít tedy můžete bez narození. Naopak to nejde. Naopak tohle umí jenom Bůh. Ale ne moje dítě.

........................................................................................................................................................................................................................moje........................................................................zeď.

Něco za ní je. Určitě. Ale já "určitě" nevnímám. Určitě "určitě" nevidím a ani si ho nepřestavuju. Mám svoji zeď. Ta je bezpečná, na ní se nic neděje. Zeď neumírá.

Moje myšlenky dostávají nová jména. Jiná, schválně nesmyslná. Jako byste najednou třeba kuřeti začali říkat Hotel a Hotelu zase Dopravní značka. Bydleli jsme v Dopravní značce a jedli tam Hotel, hi hi. Všechno dostává novými jmény nové významy, a nic proto není jako dřív.

Nebe = Kožená galanterie

Láska = Zaplněné metro

Budoucnost = Nášivka na bundě

Bolest = Chybějící kachlička ve zdi

Takhle mi věci dávají smysl. Mně ano. Myslete si o mně, co chcete.

Občas před zdí vidím Lukáše. Něco chce. Asi mluví taky novými významy, jelikož mu nerozumím. Naše jazyky se popletly. Asi jsme stavěli Babylónskou věž a tohle je boží trest. Ale my nechtěli do Kožené galanterie. V Zaplněném metru jsme chtěli Nášivku na bundě. Má ji přeci každý, nebo alespoň každý, kdo ji mít chce. Stejně jako může mít…

Na to slovo nový význam nemám. Prostě tečky. Doplňte si jich podle libosti.

Koukám na Lukáše a snažím se šifrovat jeho vzkaz. Nerozumím, a tak ani neanalyzuju. Pokrčím rameny a koukám na zeď. Koukání je lepší než myslet na Koženou galanterii nebo na Nášivku na bundě. Koukání v sobě nemá Chybějící kachličku na zdi.

Musím v tom hledat to dobré. Ha ha ha ha ha ha ha ........................ ...............................................................MOJE.................................................................................................DOBRÉ...............................

Kdo tohle vymyslel? Dobré? To není ani k smíchu. Slyšíte názor nemocného člověka hledat něco dobrého na Peklu. Ano, je tu dobrých spoustu věcí. Úžasných. Skvělých, naprosto k nezaplacení. Třeba že už nikam hlouběji klesnout nemůžete. Cože? Že nikdy nemůže být tak špatně, aby nemohlo být hůř?

JDĚTE DO HAJZLU, VŠICHNI S TĚMAHLE KECAMA!

Autor: Pavel Hewlit | sobota 19.9.2020 12:04 | karma článku: 0 | přečteno: 222x
  • Další články autora

Pavel Hewlit

Prý mám napsat Putinovi – tak jo, tady to je

Tohle není můj nápad, ale jednoho z diskutérů. On to sice myslel jako vtip, ale i v tom zlomyslném návrhu na moji osobu je kousek pravdy. Nikdo spolu nemluví. Nepíšeme, co bychom chtěli druhému říct.

16.11.2022 v 22:36 | Karma: 33,16 | Přečteno: 1994x | Diskuse| Ostatní

Pavel Hewlit

Ta válka muší bejt, to Vám poudám

Na rovinu – nejsem zrovna nadšený z toho, co se ve světě děje, a hlavně z toho, co se může ještě dít na základě jedné jediné zprávy o vystřelené raketě.

16.11.2022 v 16:19 | Karma: 36,43 | Přečteno: 940x | Diskuse| Ostatní

Pavel Hewlit

Příběhy o žití upravené smrtí aneb Modlitba góje v synagoze

Knihy jsou různé, a to je něco, co netřeba žádnému ze čtenářů připomínat, a ten, kdo nikdy nečetl, ten tomu neuvěří, dokud si dvě tři nepřečte.

9.11.2022 v 14:45 | Karma: 26,30 | Přečteno: 483x | Diskuse| Kultura

Pavel Hewlit

Tak už jsme ve válce, ale já přesto musím řídit tramvaj

Zachovejte paniku, stejně všechno špatně dopadne – ale ještě to není tak špatné, jak titulek tohoto příspěvku hovoří. Válka není a já řídím.

5.11.2022 v 1:22 | Karma: 44,98 | Přečteno: 6722x | Diskuse| Ostatní

Pavel Hewlit

Půl kila války pro každého, stačí se postavit do fronty

Války jsou smutné, války jsou na prd, války berou matkám děti, války berou všechno, ale je na nich zajímavé, jak se vyvíjejí tam, kde nejsou.

3.11.2022 v 8:34 | Karma: 43,75 | Přečteno: 3675x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Vrah tělo ubodaného muže hodil do žumpy, tam tlelo dva měsíce. Dostal 20 let

25. dubna 2024

Krajský soud v Ostravě poslal na dvacet let do vězení 62letého Karla Machalu za to, že předloni v...

Lidovci navrhli zvýšit slevy na dani na děti, stát to má přes 8 miliard ročně

25. dubna 2024  11:36,  aktualizováno 

Zvýšení slev na dani na děti navrhuje KDU-ČSL a hodlá to prosazovat v jednáních s koaličními...

„Není podstatné být vidět, ale mít výsledky.“ Politici reagují na konec ministryně

25. dubna 2024  10:46,  aktualizováno  11:50

O demisi ministryně pro vědu, výzkum a inovace Heleny Langšádlové (TOP 09) byl premiér Petr Fiala...

Nezvládla jsem prodat svou práci. Neměla jsem lajky, řekla končící Langšádlová

25. dubna 2024  11:44

Ministryně pro vědu, výzkum a inovace Helena Langšádlová (TOP 09) se rozhodla podat demisi, protože...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 943
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1435x
Třeba nabídnout příběh. Myšlenku. Pobavit, rozplakat, donutit, abyste se podívali na místa v sobě, která se báli navštívit. Třeba.

Případné dotazy na fejetonhewlit@seznam.cz

Seznam rubrik