Stížnost sociopata čtyřicet plus na svoji matku

Jmenuju se Lukáš, jsem čtyřicet plus, mám dvě děti, ženatý jsem dvacet let, a chci si stěžovat na svoji matku.

Moje matka je Bůh. Moje matka od začátku věků věděla o mně všechno – věděla, jak se cítím, jak se nemám cítit, věděla, kdy jsem nemocný, věděla, s kým se mám kamarádit a koho mám pozvat na zmrzlinu, protože je dobré ho pozvat, a koho mám zase pomlouvat, jelikož to je taky často dobré.

Moje matka je zlý Bůh. Několikrát jsem byl svědkem, jak zmlátila mého otce za drobné prohřešky, jako třeba pozdní příchod domů nebo nevysvětlený rozdíl v domácích financích. Nikdy za to necítila vinu – ona byla vykonavatel, ne soudce.

Moje matka pro mě chtěla normální život, ale nepochopila, že já ho nechci. Že já nejsem normální. Že jsem něco, co nemůže nikdy pochopit, a ani se o to nesnaží. Že jsem někdo, kdo nejde do jejích plánů.

Často jsem chodil s mladšími děvčaty, za těsnou hranicí zletilosti. Ne z choutek, ale protože mi daly v některých věcech pokoj a byly rády, že je do nich nenutím. Polibek byl pro něco jako opláchnutí obličeje kyselinou - a do dneška se líbat nesnesu. Matka byla ze začátku spokojená, ale později mě tlačila do toho "normálního" života, jaký zažívala, a hlavně o něm poslouchala kolem. Chtěla se chlubit, že jsem taky normální jako jsou normální všichni kolem.

Neženil jsem se z lásky. Já svoji ženu nemiluju a nikdy milovat nebudu. Já se ženil z nenávisti. Ne k té ženě, ale z nenávisti k mé matce. Já jsem ve svém vztahu uviděl obrovskou možnost se matce pomstít.

Ne za otce, nýbrž za sebe. Musel jsem vyrovnat karmu. Ukázat nějaké ženě, že se jí nebojím.

Není vůbec složité někomu ubližovat, zvláště když víte, že ubližování je vaše vlastní očista. Je něco jako duchovní cesta. Kráčíte po ní a každým dalším skutkem do sebe přijímáte další zlomek vaší síly, která vás formuje do konečného dokonalého obrazu.

Moje žena ví, jak se to s námi má. Ale to ja tak všechno. Může to vědět, ale nic víc s tím neudělá. A je mi jedno, že se z toho občas zhroutí, protože v manipulaci není nic jednoduššího než slízávat smetanu za vlastní špatné skutky – někoho potopit, a pak ho vytáhnout. Když je ten topený člověk sám na světě, je za vytáhnutí vody vámi vděčný. A poslouchává vás. A bude vás poslouchat víc.

Já si nemyslím, že bych byl někým špatným. K dětem se chovám slušně a naznačuju jim, že moje chování je více než přirozené k okolnímu světu. Sousedé a přátelé mě vidí jako milého společníka. A pokud někde slyší na mě nějakou výtku (většinou ujede mé ženě), tak jsou to přeci jenom povídačky unavené ženy před zhroucením, která může být ráda, že se o ní postarám.

A věřte, že je ráda.

Já jsem se vlastně stal nedotknutelným ideálem. Vlastně sám sebe obdivuji. A s tím si myslím, že bych si díky tomu z tohoto světa zasloužil co nejvíc. Já o sobě nepochybuji. Dokonce si myslím, že jsem se tímhle se svou matkou usmířil, a mám ji nyní skutečně rád a sám cítím, že si rozumíme.

Každé usmíření je na základě oběti. Nijaké, prázdné, postradatelné, ale ve svém významu nekonečné.

Já jsem už obětoval. Teď je načase, aby obětovali jiní.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Pavel Hewlit | úterý 8.9.2020 11:04 | karma článku: 0 | přečteno: 1350x
  • Další články autora

Pavel Hewlit

Prý mám napsat Putinovi – tak jo, tady to je

Tohle není můj nápad, ale jednoho z diskutérů. On to sice myslel jako vtip, ale i v tom zlomyslném návrhu na moji osobu je kousek pravdy. Nikdo spolu nemluví. Nepíšeme, co bychom chtěli druhému říct.

16.11.2022 v 22:36 | Karma: 33,16 | Přečteno: 1996x | Diskuse| Ostatní

Pavel Hewlit

Ta válka muší bejt, to Vám poudám

Na rovinu – nejsem zrovna nadšený z toho, co se ve světě děje, a hlavně z toho, co se může ještě dít na základě jedné jediné zprávy o vystřelené raketě.

16.11.2022 v 16:19 | Karma: 36,43 | Přečteno: 940x | Diskuse| Ostatní

Pavel Hewlit

Příběhy o žití upravené smrtí aneb Modlitba góje v synagoze

Knihy jsou různé, a to je něco, co netřeba žádnému ze čtenářů připomínat, a ten, kdo nikdy nečetl, ten tomu neuvěří, dokud si dvě tři nepřečte.

9.11.2022 v 14:45 | Karma: 26,30 | Přečteno: 484x | Diskuse| Kultura

Pavel Hewlit

Tak už jsme ve válce, ale já přesto musím řídit tramvaj

Zachovejte paniku, stejně všechno špatně dopadne – ale ještě to není tak špatné, jak titulek tohoto příspěvku hovoří. Válka není a já řídím.

5.11.2022 v 1:22 | Karma: 44,98 | Přečteno: 6722x | Diskuse| Ostatní

Pavel Hewlit

Půl kila války pro každého, stačí se postavit do fronty

Války jsou smutné, války jsou na prd, války berou matkám děti, války berou všechno, ale je na nich zajímavé, jak se vyvíjejí tam, kde nejsou.

3.11.2022 v 8:34 | Karma: 43,75 | Přečteno: 3675x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Přes Česko jdou bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  22:48

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

Soud rozhodne o kastracích pro změnu pohlaví, Piráti s tím v koalici neuspěli

7. května 2024

Ústavní soud oznámí, zda operace zůstane podmínkou pro úřední změnu pohlaví. Česko je jedna z...

Místo Česka Rwanda? Nejasný osud ilegálních migrantů do Evropské unie

7. května 2024

Migračním paktem jsme udělali důležitý krok k řešení ilegální migrace, ale je potřeba pokračovat....

„Žiju jen z humanitární pomoci.“ Válka vehnala do bídy miliony Ukrajinců

7. května 2024

Premium Kdo se měl před válkou špatně, ten se po dvou letech jejího trvání má ještě hůř. Důsledkem...

Pravda o Vrběticích. Ruští agenti nebyli jen dva a proč mrtví Češi neměli šanci

7. května 2024

Premium Co předcházelo a co následovalo po výbuchu muničního skladu ve Vrběticích v roce 2014? Kolik...

Večerní parťák na koupací rituál: Vyhrajte balíček od sebamed Baby
Večerní parťák na koupací rituál: Vyhrajte balíček od sebamed Baby

Přebalit, vykoupat, umýt hlavu, pořádně promazat celé tělíčko... Skvělým parťákem pro takový večerní rituál je sebamed Baby. Sháníte-li jednoho...

  • Počet článků 942
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1437x
Třeba nabídnout příběh. Myšlenku. Pobavit, rozplakat, donutit, abyste se podívali na místa v sobě, která se báli navštívit. Třeba.

Případné dotazy na fejetonhewlit@seznam.cz

Seznam rubrik