Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Kolik jazyků umíš, tolikrát ti vynadají (cizí jazyk snadno a rychle)

Nechci se chlubit, ale sám sebe považuji za takový vzor současné cnosti. Já vím, že člověk by se neměl chlubit a být skromný a tiše si sám sobě říkat, jak skvělý je – ale někdy se člověk pochlubit musí.

Jsem to, čemu se říká tolerantní. Mám rád všechny lidi, a mám rád i lidi, kteří se nemají rádi mezi sebou, a nejraději bych je všechny objal a zabalil je láskou jako dáreček.

Jsem tolerantní nejen k lidem, ale i k jejich vyznáním. Slavím proto všechny svátky, půsty střídám žranicemi, období abstinence divokými pitkami, díky čemuž jsem si už zničil většinu orgánů v těle, ale to nevadí, protože jak slavím úplně všechny svátky všech, nechodím vůbec do práce a pravděpodobně brzy umřu na vyčerpání.

Jsem i genderově vyvážený. Nekoukám na barvu pleti, na pohlaví, na věk, na vyznání alternativního způsobu života, a když mě kdysi ve Vysočanech cestou z práce znásilnil úchylák (vlastně já šel z práce, on v ní byl), a i když to bolelo, ani jsem nemuknul, poněvadž jsem nechtěl, aby si snad myslel, že mi to nějak vadí, jaký je.

Ale taky nejsem hloupý, takže vím, že něco jde, abych vydržel, ale něco ne – hlupáka přeci ze mě nikdo dělat nemusí. Jako třeba ten somráček na nádraží, který sedí na ne zrovna lukrativním místě na schodech bočního vchodu, v puse má cigaretu, vedle sebe lahvové pivo a rukama sepjatýma jako prosebníček prosí o pět korun – a to já jsem mu říkal, ať se podívá, jak si žije, kouří, pije, že na to já při svých aktivitách, kdy zahraňuju svět, nemám, a ještě mě navíc pálí zadek.

U pokladen se to semlelo. Stála se dlouhá fronta, protože jedna paní chtěla pro syna vyřídit slevovou kartu a zrovna se dostala do části, v níž popisovala, jak ji synáček přerostl a že ona nemá čas s ním všude lítat, že je zaměstnaná žena, a lidi kroutili očima a koukali na hodiny, a do toho se u fronty objevily dvě prsaté dámy, které táhly velké tašky a hned se jedna postavila vedle mě, a já pochopil, že ta paní nic neví o geometrii, jelikož rozestup jí nic neříkal a ani to, jak funguje fronta a že má konec a začátek a člověk, aby se dostal na začátek, tak vlastně musí na konec, a obráceně to nejde, jinak by z toho byl zmatek.

Dostal jsem se na řadu, kupuju si jízdenku, a paní se už na mě tlačí, jako by se mnou snad chtěla něco mít a pořád něco mumlala a já ji nerozuměl, ale čím víc mluvila, tím víc jsem jí nerozuměl míň, protože ten jazyk jsem znával jako malý a ve Vysočanech se jím mluvilo docela často.

Tak ta paní mluvila a já si koupil jízdenku, a už už se hnala na moje místo a ostatní jenom koukali, protože někteří se takových lidí bojí. Ale já ne, já jsem tolerantní a vím, že se nemusím bát, protože každý mě má rád a je stejně tolerantní jako já – a tak jsem jí řekl, ať jde do fronty.

A paní mluvila jazykem, kterému jsem najednou rozuměl a já slyším, že já jím najednou mluvím taky, a obě paní se diví, a já se divím, a diví se úplně všichni, a já sice nevím, co přesně říkám, ale paní se diví víc a říká, že jako hned nemusím jako všem poukazovat, že předbíhají – a já jsem paní řekl, že říkám jenom to, co dělají, a paní mě poslala do prdele.

Je krásné, že jsem tak tolerantní a je dobře, že to vidí i ti ostatní a mohou mi i tolerantně nadávat. Akorát trošičku mi spadla slzička, když jsem si uvědomil, že ne všichni jsou tolerantní jako já a nevím, jak je mám o tom přesvědčit, i když se zase najdou tací, co přesvědčují mě, že oni jsou mnohem tolerantnější než já.

Inu s některými se prostě nedomluvíte. Ale netřeba zoufat, vždycky se najde někdo, kdo si s vámi promluví po jeho nebo vám ukáže, jak moc vás má rád.

Třeba cestou, až půjdu z práce domů.

Au.

Autor: Pavel Hewlit | čtvrtek 25.6.2020 13:22 | karma článku: 21,63 | přečteno: 754x
  • Další články autora

Pavel Hewlit

Prý mám napsat Putinovi – tak jo, tady to je

Tohle není můj nápad, ale jednoho z diskutérů. On to sice myslel jako vtip, ale i v tom zlomyslném návrhu na moji osobu je kousek pravdy. Nikdo spolu nemluví. Nepíšeme, co bychom chtěli druhému říct.

16.11.2022 v 22:36 | Karma: 33,16 | Přečteno: 1994x | Diskuse| Ostatní

Pavel Hewlit

Ta válka muší bejt, to Vám poudám

Na rovinu – nejsem zrovna nadšený z toho, co se ve světě děje, a hlavně z toho, co se může ještě dít na základě jedné jediné zprávy o vystřelené raketě.

16.11.2022 v 16:19 | Karma: 36,43 | Přečteno: 940x | Diskuse| Ostatní

Pavel Hewlit

Příběhy o žití upravené smrtí aneb Modlitba góje v synagoze

Knihy jsou různé, a to je něco, co netřeba žádnému ze čtenářů připomínat, a ten, kdo nikdy nečetl, ten tomu neuvěří, dokud si dvě tři nepřečte.

9.11.2022 v 14:45 | Karma: 26,30 | Přečteno: 483x | Diskuse| Kultura

Pavel Hewlit

Tak už jsme ve válce, ale já přesto musím řídit tramvaj

Zachovejte paniku, stejně všechno špatně dopadne – ale ještě to není tak špatné, jak titulek tohoto příspěvku hovoří. Válka není a já řídím.

5.11.2022 v 1:22 | Karma: 44,98 | Přečteno: 6722x | Diskuse| Ostatní

Pavel Hewlit

Půl kila války pro každého, stačí se postavit do fronty

Války jsou smutné, války jsou na prd, války berou matkám děti, války berou všechno, ale je na nich zajímavé, jak se vyvíjejí tam, kde nejsou.

3.11.2022 v 8:34 | Karma: 43,75 | Přečteno: 3675x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

KOMENTÁŘ: Český důchodce, pro vládu nepřítel číslo jedna

25. dubna 2024  7:47

Vláda dokola opakuje, že nebude na důchody pro příští generace a zbankrotujeme. Nic takového...

Arizonští poslanci zrušili 160 let starý zákon, který zakazoval potraty

25. dubna 2024  6:54

Zákonodárci ve Sněmovně reprezentantů v americkém státě Arizona ve čtvrtek schválili zrušení zákona...

Poslední mrazivá noc. Od pátku se bude oteplovat, v neděli se vrátí letní teploty

25. dubna 2024  6:32

Ve čtvrtek budou ještě teploty podprůměrné a na horách může sněžit. V pátek ráno dokonce hrozí na...

Rusko vyrábí víc zbraní, než potřebuje na Ukrajině, varoval německý ministr

25. dubna 2024  6:13

Rusko podle odhadů německého ministra obrany Borise Pistoriuse už vyrábí více zbraní a munice než...

Velvyslanectví Thajského království
Political, Cultural and Economic Affairs Assistant

Velvyslanectví Thajského království
Praha
nabízený plat: 34 310 - 39 458 Kč

  • Počet článků 943
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1435x
Třeba nabídnout příběh. Myšlenku. Pobavit, rozplakat, donutit, abyste se podívali na místa v sobě, která se báli navštívit. Třeba.

Případné dotazy na fejetonhewlit@seznam.cz

Seznam rubrik