Odtáhli jsme ho a pak si zatleskali

9. 01. 2020 14:07:37
Neštěstí lidi spojuje, to je zřejmá věc. Jsem zvědav, kdo se s touhle taktikou vytasí jednou ve volebním boji. Zatím jsme u pokusů, ale ono se to zlepší, uvidíte.

Jak už jsem několikrát avizoval, mezi řidiči MHD a cestujícími nejsou vždy přátelské vztahy, a někdy jde přímo o vztah nepřátelský se vším všudy. Zatím se to neřeší, a jak se zdá, ani se to řešit nebude. Tak to prostě je.

Ale neštěstí spojuje i nepřátele, a tak se tak stalo, že včera před devátou večerní za Smíchovem před zastávkou Zlíchov špatně zaparkoval vůz značky Hyundai (SPZ vím, ale nepovím :-) ) a můj vůz linky č 5. nemohl pokračovat cestou na Barrandov.

Nemá cenu lidi v tomto případě víc popichovat, jsou napumpovaní už tak, a humor a noblesa je tím posledním, co je zachrání před ještě větší spoluprací, aby vyrazily někoho lynčovat.

"Kdo chce vidět idiota, ať si vystoupí!" zaznělo mými vozy a případné moralisty bych rád upozornil, že jsem mohl použít úplně jiný výraz.

Nicméně jak jsem později pochopil, můj výraz byl skutečně měkký.

V podobných případech není nic obvyklé, že auto bránící v provozu obalí dav a každý přispěchá se svojí troškou do mlýna.

"Je to svině." Řekl první

"Parkuje jak debil!" přidal se druhý.

"Čurák!"

Poslední větu řekl mladík, z něhož se linul odér alkoholu, a zajímavé bylo, že jiné slovo vyslovit neuměl. Jako někdo komunikuje spojením "Já jsem Groot", tenhle si vystačil jediným slovem.

Lidé spěchali, a tak začali spolupracovat.

"Já mu spustím alarm, von přiběhne!" řekl kdosi a začal vozem houpat.

"Takhle ne," řekla jedna paní a začala se drát do dveří, jako by je chtěla vytrhnout.

"Paní," říkám já. "Máte spustit alarm, a ne rabovat!"

"To projedete," řekl jakýsi teoretik.

"To ano," podotknu, ale hned to vysvětlím, že lidem se moc nelíbí, když tramvaj jede a bere s sebou i kus auta.

Vzal jsem si služební vestu. A pojal jsem to ve voze jako módní přehlídku, aby lidi viděli, jací jsme v DP modelové. Udělal jsem závěrečný flirt s překříženýma rukama a šel klidnit dav.

Pro pořádek podotýkám: Moc toho dělat v podobných případech nemůžete. Zavoláte na dispečink, nadiktujete SPZ, zvoníte (což je opravdu ve večerních hodinách ideální), sami od sebe se auta dotknout nemůžete – pořád hrozí, že jej poškodíte nebo se zraníte. Ano, tahle doba moc rozumné invenci nepřeje.

Dav se zvětšil a někdo i pozoroval větve na stromě rostoucím vedle zaparkovaného vozu.

"Čurák, čurák," řekl mladík a já si to hned přeložil na – Jak se někdo takhle může chovat neomaleně? To je ale krutý svět!

Pohybuji se v DP dlouho, takže podobný jazyk umím. Stejně jako umím plynně opilecky.

"Aspoň se nenudíte," řekla mi jakási slečna a usmála se.

Odvětil jsem, že ne, že DP je zemí velkých zážitků a je přáním každého řidiče, aby se jeden den skutečně nudil.

"To projedete!" řekl pán.

"Tedy, pane," říkám já, "Vy jste někdy v DP dělat musel!"

Pán řekne, že ne – a já, no tak vidíte.

Přijeli dispečeři. Poznámka: před nimi byla snaha s autem pohnout a víte, ani nevím, kdo se auta dotýkal, kdo na něj sahal a kdo vůbec celou záležitost inicializoval.

"Čurák!" – překlad: Je to moc velké auto, je nemožné s ním hnout!

Tak s ním hnem! – řekl zase kdosi a já stále nevím, kdo se automobilu podruhé dotkl a tlačil jako zběsilý.

Ale tahali ze všech sil.

"Proboha, dělejte někdo něco," zvolala někdo, asi já, "já už jsem tu napřímenej jak akvabela!"

A nekecal jsem – držel jsem se auta a tlačil tak, že jsem měl nožičky najednou víc daleko, než bývá obvyklé.

"Čurák!" – "Ano, to vás lituji, ale je to nutné, už jen kousek!"

Autem jsme pohnuli a dav propukl v jásot.

"Všem vám děkuji, jste úžasní" zavolal jsem a hned dodal: "Zatleskejte si!"

A tak se taky stalo. Před devátou večer, na Zlíchově, u těch nízkých domků, tam kde se kdysi narodil Karel Hašler a možná skládal první písničky, tam jako by mu lidé tleskali za ty jeho krásné texty o lásce a krásné Praze, ale oni tleskali sobě, jak všechno hezky zvládli a mají k sobě zase o kousek blíž.

Nastoupili jsme.

"Budu na DP požadovat náhradu," řekl starší pán,

"A za co?" ptám se.

"Mám od tý káry špinavý ruce!"

"Na to jsme školení," říkám já a podávám mu vlhčený ubrousek vonící po heřmánku.

"Proboha, co to je?" ptá se pán. "Tímhle se nemůžu utřít, stará by to cejtila a zmlátila mě, že jsem byl u nějaký kurvy!"

"Čurák!" – překlad: Nemáte to pane lehké, ale jistě dobrá diskuze přinese dobré a sladké ovoce.

A jeli jsme na Barrandov. A v každé zastávce se mnou někdo loučil a přál mi šťastnou cestu. A děti mi mávaly a všechno bylo tak kýčovité, a proto fajn.

A do toho, jako by pořád kolem nás zněla ozvěna potlesku.

Lidi, tleskejte si.

Autor: Pavel Hewlit | čtvrtek 9.1.2020 14:07 | karma článku: 32.75 | přečteno: 1004x

Další články blogera

Pavel Hewlit

Prý mám napsat Putinovi – tak jo, tady to je

Tohle není můj nápad, ale jednoho z diskutérů. On to sice myslel jako vtip, ale i v tom zlomyslném návrhu na moji osobu je kousek pravdy. Nikdo spolu nemluví. Nepíšeme, co bychom chtěli druhému říct.

16.11.2022 v 22:36 | Karma článku: 33.09 | Přečteno: 1992 | Diskuse

Pavel Hewlit

Ta válka muší bejt, to Vám poudám

Na rovinu – nejsem zrovna nadšený z toho, co se ve světě děje, a hlavně z toho, co se může ještě dít na základě jedné jediné zprávy o vystřelené raketě.

16.11.2022 v 16:19 | Karma článku: 36.43 | Přečteno: 940 | Diskuse

Pavel Hewlit

Příběhy o žití upravené smrtí aneb Modlitba góje v synagoze

Knihy jsou různé, a to je něco, co netřeba žádnému ze čtenářů připomínat, a ten, kdo nikdy nečetl, ten tomu neuvěří, dokud si dvě tři nepřečte.

9.11.2022 v 14:45 | Karma článku: 26.30 | Přečteno: 483 | Diskuse

Pavel Hewlit

Tak už jsme ve válce, ale já přesto musím řídit tramvaj

Zachovejte paniku, stejně všechno špatně dopadne – ale ještě to není tak špatné, jak titulek tohoto příspěvku hovoří. Válka není a já řídím.

5.11.2022 v 1:22 | Karma článku: 44.98 | Přečteno: 6722 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Horst Anton Haslbauer

Trojlístek a rodí se Ruksak

Pomalu jsme s Harrym k sobě nalézali cestu. Zjistili jsme, že vysíláme na stejných vlnách a na ty samé vlny byl naladěn i Mirek Picka. Začali jsme hledat jeden druhého, i když povahové vlastnosti jsme zcela totožné neměli.

29.3.2024 v 16:36 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 2 | Diskuse

Ladislav Jakl

Dělají z nás ženy! Nebo jen hlupáky?

Jsme všichni obětmi tajemného spikleneckého experimentu, kdy pomocí přísad do potravin globální vládci nadělají z chlapů zženštilé hermafrodity, neschopné plodit děti?

28.3.2024 v 18:55 | Karma článku: 30.40 | Přečteno: 628 | Diskuse

Milan Šupa

Čerpejme sílu ke vzestupu z prožití reality Ducha

Myslím, tedy jsem! Tato slova jsou lež! Jsou omylem! Kdo je akceptuje, sází na falešnou kartu a promrhává svůj život. Ztotožňování vlastní jsoucnosti s rozumem a myslí je tou největší tragédií, která nás může postihnout.

28.3.2024 v 16:13 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 53 | Diskuse

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 25 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 15.67 | Přečteno: 304 |
Počet článků 933 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1406

Třeba nabídnout příběh. Myšlenku. Pobavit, rozplakat, donutit, abyste se podívali na místa v sobě, která se báli navštívit. Třeba.

Případné dotazy na fejetonhewlit@seznam.cz

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...