Chci být slavná jako Gréta (Penelopa)

29. 09. 2019 11:17:20
"Ještě na mě budete hrdý," řekla Penelopa Svozilová, když si v kuchyni myla ruce a v hlavě už přemítala o svém velkém plánu na úspěch.

Zdál se jí jednodušší než ten původní, že vyroste a zamiluje se do ní známý sportovec a ona mu pomůže utratit jeho (jejich peníze) a při jeho soupeření s ostatními ho bude podporovat z tribuny.

Dokonce už věděla, jak zažehnat rodinnou krizi, kdyby manžel držkoval, že ona nedělá. Najde si brigádu a pak mu oznámí: "Miláčku, vydělala jsem deset dolarů!" (Budou přirozeně žít v USA.) "Teď máme sto miliónů a deset dolarů. Já chci totiž dětem zvýšit kapesné!"

Na Grétu se začala asimilovat, když se dočetla, že tuto šestnáctiletou dívenku zná celý svět a zcela jistě získá Nobelovu cenu míru. Nobelova cena pro ni bylo cosi jako dřívější obdržení Oscara, jehož se ale hodlala vedle téhle ceny vzdát, neboť se dočetla, že jeho udělení je spojeno s finanční odměnou, což se u Oscara neděje.

"Ještě na mě budete hrdý," řekla Penelopa a hned dodala: "Budete mít vedle sebe někoho, kdo má Nobelovu cenu."

"Pokud ji mohla dostat EU za mír," řekl bratr Libor, "máš docela šanci."

"Mamí, ať mě nechá!" vypískla Penelopa. "Tohle je vážná věc!"

"A jak ji chceš dosáhnout, zlatíčko?" zeptala se její matka Vlasta, která v nedělním dopoledni opět tlačila ručičky hodin do přijatelného úhlu a pro napití se něčeho ostřejšího, než je bylinný čaj dopoledne nebo pivo k obědu.

"No to je jednoduchý," odpověděla Penelopa. "Vy mě někam vezmete a já jim něco řeknu!"

"Nikam nikoho netahám!" řekl otec Václav. Seděl na gauči, vedle něj se opět kupilo nádobí, a mobilem vyhledával na televizi youtube videa s jeho oblíbenými modely vláčků a letadel.

"Ale to musíš," řekla Penelopa. "Von ji její táta taky tahá a pořád je s ní a taky mluví. A vona se pak se všema zdraví a je slavná. Podívejte se, jak to hezky umím."

Uklonila se a spustila:

"Hau dár jů, jů stil maj čilůhůůůd and maj fjůčr!"

"Hmmm, moc hezký, zlatíčko?" řekla matka a zatleskala.

"Moc hezký," řekl otec a na ploše se objevilo video s názvem Super plane model crash. "Ou shit!" řekl a jeho slova zněla o něco upřímněji než ta předchozí.

"Ty, tati, budeš mluvit taky!" řekla Penelopa.

"Proč proboha já, já nic nevím," řekl otec a raději změnil video na jiné s názvem Easy landing.

"A nemohla bych třeba mluvit já, Penelopko?" zeptala se matka.

"Ne ty ne, to musí táta!"

"No, jak chceš, no," zasyčela matka a podívala se na manžela a na hodiny. Málo, tak málo.

"A já bych mohl klidně říct," podotkl Libor, "že se její učitel kytary poblil!"

"Mamííííí! Ať mě nechá."

Matka znovu odsekla: "Řekni si tátovi. To je tvůj mluvčí. Mě na nic nepotřebuješ!"

Penelopa pokrčila rameny: "Tatíííí!"

"Co je zase? To tu nemůže být chvilku klid? Aspoň v neděli!"

Na obrazovce létala letadla a do zvuků motorů se mísily steny jejich dálkových pilotů.

"Libor je na mě hnusnej!"

A Libor: "Jenom komentuju pravdivý stav věcí na základě autentického vyprávění o odchodu učitele ze třídy, když má sestra začala hrát."

"Šel se vyčůrat, náhodou," řekla Penelopa.

"To řekl Tobě, a schválně, protože by si pravdu neunesla. Moje mozková kapacita ale pravdu unese, a tak jsem si ji doplnil!"

Vlasta myslela na změnu času. Dneska to bude Tramín. Už na ni v lednici čekal.

"Tatí," pištěla Penelopa, "ať mě neuráží tím, že mu nerozumím!"

"Libore, drž hubu," houkl otec.

Když Libor nic nenamítal, Penelopa si vychutnala své sladké vítězství, a šla si pro další.

"Tak tatí, jak ze mě uděláš tu Grétu? Co mám říkat?"

"Já nevím, co máš říkat."

"No něco jako ta Gréta přece!"

"Já ji neznám, proboha. Já vím akorát, že se jí nelíběj letadla, a tak to u mě prohrála na celý čáře. Letadlama to začíná, a nakonec se budu chodit pást někam na louku a krávy mě tam budou buzerovat."

"Otče," řekl Libor. "Ty hodláš být vegetarián?"

"Ne, nic nebude," řekl otec. "Ruším veškerý debaty!"

"A to jako nic nebude ani se mnou?" tázala se Penelopa.

"Ne, ani s tebou! Nikomu šaška dělat nebudu!"

"Otče, já si myslím..." řekl Libor

"Drž hubu!!!"

"A tatííí?"

"Co je zase, proboha?"

"Můžeš tam pustit místo těch letadel hokej?"

"Proč hokej? Tebe přeci nikdy sport nezajímal."

"Sport mě nezajímá," usmála se Penelopa. "Ale sportovci ano!"

Autor: Pavel Hewlit | neděle 29.9.2019 11:17 | karma článku: 20.64 | přečteno: 883x

Další články blogera

Pavel Hewlit

Prý mám napsat Putinovi – tak jo, tady to je

Tohle není můj nápad, ale jednoho z diskutérů. On to sice myslel jako vtip, ale i v tom zlomyslném návrhu na moji osobu je kousek pravdy. Nikdo spolu nemluví. Nepíšeme, co bychom chtěli druhému říct.

16.11.2022 v 22:36 | Karma článku: 33.09 | Přečteno: 1992 | Diskuse

Pavel Hewlit

Ta válka muší bejt, to Vám poudám

Na rovinu – nejsem zrovna nadšený z toho, co se ve světě děje, a hlavně z toho, co se může ještě dít na základě jedné jediné zprávy o vystřelené raketě.

16.11.2022 v 16:19 | Karma článku: 36.43 | Přečteno: 940 | Diskuse

Pavel Hewlit

Příběhy o žití upravené smrtí aneb Modlitba góje v synagoze

Knihy jsou různé, a to je něco, co netřeba žádnému ze čtenářů připomínat, a ten, kdo nikdy nečetl, ten tomu neuvěří, dokud si dvě tři nepřečte.

9.11.2022 v 14:45 | Karma článku: 26.30 | Přečteno: 483 | Diskuse

Pavel Hewlit

Tak už jsme ve válce, ale já přesto musím řídit tramvaj

Zachovejte paniku, stejně všechno špatně dopadne – ale ještě to není tak špatné, jak titulek tohoto příspěvku hovoří. Válka není a já řídím.

5.11.2022 v 1:22 | Karma článku: 44.98 | Přečteno: 6722 | Diskuse

Další články z rubriky Poezie a próza

Alena Bures

Recenze - Martina Boučková: Šílená babička

Rodiče si nevybereš. Ale to koneckonců ani děti. A mít mírně šílenou matku je někdy k vlastnímu zešílení, ale někdy....

28.3.2024 v 17:24 | Karma článku: 7.37 | Přečteno: 116 | Diskuse

Miroslav Pavlíček

O fotbalových legendách, paní Štěpánkové a pomíjivosti

Kdybych se narodil před sto lety... No, abych řekl pravdu, někdy mám pocit, že se tak opravdu stalo.

27.3.2024 v 12:58 | Karma článku: 15.24 | Přečteno: 203 | Diskuse

Iva Marková

Ženy

....................................................................................................

26.3.2024 v 22:53 | Karma článku: 9.53 | Přečteno: 199 | Diskuse

Marek Ryšánek

Způsobem bytí byl roven Bohu - Květná neděle.

Lidské dějiny jsou plné příkladů nejrůznějších vládců a vůdců. Ti ovládáni ctižádostí rozpoutávali války, štvali lidi proti sobě. Mysleli, že jim to přinese štěstí, věčnou slávu. Zůstali po nich statisíce, miliony mrtvých.

26.3.2024 v 20:23 | Karma článku: 4.98 | Přečteno: 132 | Diskuse

Jana Péťová

Fluktuace každodennosti

Fluktuace každodennosti - Proměnlivost. Nepředvídatelnost. Dynamika. Rozmanitost. Odlesky radosti překvapení a lásky. Nástrahy a výzvy.

26.3.2024 v 11:08 | Karma článku: 11.10 | Přečteno: 192 | Diskuse
Počet článků 933 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1406

Třeba nabídnout příběh. Myšlenku. Pobavit, rozplakat, donutit, abyste se podívali na místa v sobě, která se báli navštívit. Třeba.

Případné dotazy na fejetonhewlit@seznam.cz

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...