Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Česká televize nezklamala aneb Udavte se mými 135 Kč

Letos květnu jsem přispěl do nekonečného seriálu několika blogerů na téma "Poplatky České televize", odkaz najdete níže – a myslel jsem si, tedy spíš doufal, že tím můj příspěvek skončí. Nestalo se tak.

https://hewlit.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=712394

Vždycky se říká, že je potřeba vidět to pozitivnější, a v tomto případě za pozitivní považuji, že se již nemusím trmácet na poštu pro doporučené psaní, poněvadž k nám pošťák nosí pouze jeho oznámení – takže mi přišlo normální psaní, aniž bych musel klamat tělem a slovy jako samotná ČT a na telefonních linkách tvrdit, že nic nepřišlo.

Přišlo a já si řekl – ALE!

Přišel mi dopis a v něm stálo, že jsem se nijak nevyjádřil k problematice placení poplatků, a tak jsem zařazen mezi plátce a mám solit.

ALE!

To je ale zajímavé. Co tak najednou?

Hádám se s ČT už pátým rokem a nikdy takový rázný krok neudělala. Člověk by si až řekl, jaká to musí být náhoda, že jsem mezi plátce zařazen až po telefonátu, jehož úryvky máte v květnovém článku, a celá ta náhoda by mohla být považována za ráznou šikanu někoho, kdo se vzbouzí někomu silnému, třebaže ho zahrnuje pádnými argumenty, na jehož odvracení onen silák prostě nemá. Jako by platilo, že je někdo sice silný, ale úplně blbej.

Neváhal jsem a znovu jsem poslal Čestné prohlášení, že nevlastním televizní přijímač, nemám v hlavě čip a ani nedisponuji natolik silnými synapsemi v mozku, že bych byl schopný v jisté jejich dráze (čemuž ale vůbec nerozumím) ze Žižkova přijímat signál. Ještě to tak, mít je v hlavě. Ještě štěstí, že tomu opravdu nerozumím – rozumět ČT, mohl bych rychle zblbnout.

Do prohlášení jsem napsal, že se jedná o další pokus a doporučeně jej odeslal.

Znovu podotýkám – ČT nemá ani tolik slušnosti ve svých kancelářských řadách, aby někomu, po kom něco chtějí, poslali ofrankovanou obálku.

Navíc jsem do ČT napsal mail, jehož věty na začátcích odstavců počínala slovy – Je jedno, že… A znovu vypsal věci jako, že jsem posílal čestná prohlášení o nevlastnictví televizního přijímače jako divý, že potvrzení elektronické je elektronické jenom do chvíle, než potřebujete krom počítače a připojení k internetu kopírku, skener a tužku, že telefonický rozhovor s operátorkou obsahoval slova jako "my můžeme" "VY musíte!"

Bylo to na nic.

Anebo ne. Stalo se něco. Něco jako zázrak.

Přišel mi dopis. Ne odpověď na mail – ta nedorazí nikdy. Ale došel mi dopis, nedoporučený, takže ani nevím, jestli mi vlastně došel, a v něm ČT psala, že mě vyřazuje z evidence plátců poplatků, a to na základě Čestného prohlášení o nevlastnictví televizního přijímače.

Takhle – jak vyřazuje, když jsem tam léta nebyl? Jak vyřazuje, když po mně léta nic až tak přímo nechtěla? A proč při vyřazení udělala poslední slizký krok a chce jednu splátku za televizní poplatky, neb jsem byl vlastně měsíc plátcem?

Gesto? Ale kdepak? Jen chce ČT vědět, jestli budu bojovat dál. Jestli nezaplatím a ona mi za několik měsíců pošle složenku třeba na pět tisíc, kam se vyšplhá penále a poplatky za soud, který mě obviní z nezaplacení částky o výši 135 Kč.

A já z tohoto místa říkám a píšu. ČT, zvítězili jste. Já platbu odeslal na Váš účet, a tím se vlastně asi nepřímo přiznal, že mám v každé místnosti po dvou televizních přijímačích (na toaletě však pouze jeden, je tam málo místa pro další zapáchající odpad) a že od rána do večera sleduji pouze programy ČT, aniž jsem si ještě nevyškrábal oči.

Ano, přátelé, tržní kapitalismus ve spojitosti se zákonem (nebo spíše s možností jeho pokřivení potřebným směrem) slaví opět úspěch. Lidé platí za nic. Kdykoli jindy by se tomu řeklo KRÁDEŽ nebo VYDÍRÁNÍ, v tomto případě je to věta: "My můžeme!"

Dneska můžou tohle, zítra budou třeba moci víc. A bude to stále legitimní – což byl i únor 1948.

Řeknete si 135 kč, co to je? Pořád je to ale 135 Kč za nic. Za úplný nic. Vytáhli mi je z kapsy a nechali si je. Důkazy nedůkazy.

Takže mi z prosím dovolte, abych České televizi něco vzkázal.

Vezměte si je, divná ČT. Strčte si je do krku a začněte slintat, klokotejte ty sliny, abyste je dostali do žaludku. Poté se pohlaďte přes bříško a spokojeně říhněte. Jsou tam.

Jsou.

Ale víte, co se z nich pak později stane? Však víte. Hovno.

Ostatně na to jste, Česká televize, zvyklí. Většina věci, co do vás vleze nebo si vezmete či jako v mém případě "ukradnete" naprosto legálním způsobem, z vás vyleze jako něco ošklivého a nevábného.

Autor: Pavel Hewlit | středa 25.9.2019 9:24 | karma článku: 48,23 | přečteno: 19646x
  • Další články autora

Pavel Hewlit

Prý mám napsat Putinovi – tak jo, tady to je

Tohle není můj nápad, ale jednoho z diskutérů. On to sice myslel jako vtip, ale i v tom zlomyslném návrhu na moji osobu je kousek pravdy. Nikdo spolu nemluví. Nepíšeme, co bychom chtěli druhému říct.

16.11.2022 v 22:36 | Karma: 33,16 | Přečteno: 1994x | Diskuse| Ostatní

Pavel Hewlit

Ta válka muší bejt, to Vám poudám

Na rovinu – nejsem zrovna nadšený z toho, co se ve světě děje, a hlavně z toho, co se může ještě dít na základě jedné jediné zprávy o vystřelené raketě.

16.11.2022 v 16:19 | Karma: 36,43 | Přečteno: 940x | Diskuse| Ostatní

Pavel Hewlit

Příběhy o žití upravené smrtí aneb Modlitba góje v synagoze

Knihy jsou různé, a to je něco, co netřeba žádnému ze čtenářů připomínat, a ten, kdo nikdy nečetl, ten tomu neuvěří, dokud si dvě tři nepřečte.

9.11.2022 v 14:45 | Karma: 26,30 | Přečteno: 483x | Diskuse| Kultura

Pavel Hewlit

Tak už jsme ve válce, ale já přesto musím řídit tramvaj

Zachovejte paniku, stejně všechno špatně dopadne – ale ještě to není tak špatné, jak titulek tohoto příspěvku hovoří. Válka není a já řídím.

5.11.2022 v 1:22 | Karma: 44,98 | Přečteno: 6722x | Diskuse| Ostatní

Pavel Hewlit

Půl kila války pro každého, stačí se postavit do fronty

Války jsou smutné, války jsou na prd, války berou matkám děti, války berou všechno, ale je na nich zajímavé, jak se vyvíjejí tam, kde nejsou.

3.11.2022 v 8:34 | Karma: 43,75 | Přečteno: 3675x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Z mrazu konečně do tepla. Už dnes bude 17 stupňů, o víkendu i přes 20

26. dubna 2024  8:21

Chlad a mráz zřejmě končí. Meteorologové avizují už na pátek teploty přes patnáct stupňů, o víkendu...

Ukrajinci dočasně stahují tanky Abrams. Jsou zranitelné při nasazení dronů

26. dubna 2024  8:01

Ukrajina dočasně stáhla z boje americké tanky Abrams M1A1, které se ukázaly být zranitelné při...

„Smrt režimu.“ Za nápis si má nezletilá ruská studentka odpykat 3,5 roku

26. dubna 2024  6:20

Ruský vojenský soud odsoudil žákyni desáté třídy, sedmnáctiletou Ljubov Lizunovovou ke 3,5 roku...

Zavolíme! Kandidáti do eurovoleb se utkají v debatě vysílané i studentům škol

26. dubna 2024  5:42

Šest kandidátů pro volby do Evropského parlamentu přijalo účast v debatě Zavolíme!, která bude...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 943
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1435x
Třeba nabídnout příběh. Myšlenku. Pobavit, rozplakat, donutit, abyste se podívali na místa v sobě, která se báli navštívit. Třeba.

Případné dotazy na fejetonhewlit@seznam.cz

Seznam rubrik