Málem mě na Podbabě sebrali policajti (všichni ve službě)

13. 02. 2019 10:43:02
Na úvod napíšu, že jsem si svého přestupku vědom, nijak ho nepopírám, veřejně se kaju, a práce příslušníků Policie ČR a Městské policie si vážím. Ale napsat to musím.

A teď vážně nevážně.

Slavný soude: Poslední přestávka v Podbabě na lince osm nebyla dlouhá a Bůh je mi svědkem, ctihodnosti, že jsem tu malou, opravdu malou čokoládovou tyčinku z benzínové pumpy potřeboval. Neměl jsem zrovna hezký den. Trochu jsem se chytil se svým nejlepším kamarádem, moje Múza taky nebyla veselá, prostě den blbec. A přestože jsem na dietě, mozek ve mně si o čokoládu řekl.

A dál: Už když jsem přebíhal po druhé části přechodu směrem k trati a zahlédl u výjezdu od pumpy policejní vůz, nějak mi blesklo hlavou, že některé věci nemohou v mém životě dopadnout dobře. Snažil jsem se ještě osud zmást tím, že jsem k pumpě běžel po vyšlapané cestičce, a nikoli po chodníku, ale bylo pozdě.

No, zavolali si mě. Policistovi na sedadle spolujezdce zřejmě nevadilo, že běžím na červenou – vadilo mu, že běžím na dvě červené a při druhé jsem nechtěně cuknul hlavou směrem k jejich vozu, což vypadalo arogantně, ale, ctihodnosti, nebylo tomu tak.

Šel jsem k tomu člověku a poznal jsem na něm, že nebude mít smysl pro humor. To na lidech poznám. Možná se taky poškorpil se svým nejlepším kamarádem, možná taky byla jeho Múza smutná, a nejspíš jeho čokoládu na pumpě neměli.

Mohu Vás ujistit, že jsme se dostali až k vytahovaní Občanského průkazu. A to jsem byl milý, pokorný, takhle malinkatý a takřka jsem služebnímu autu leštil rukou stěrač.

(Vsuvka, prosím čtenáře, ne aby se tady ode dneška zde říkalo, třeba že Hewlit to má červený nebo že Pája to rád na třešně – to prosím ne. Pokud by došlo k soudu, jsem ochoten to hrát na hlavu a v pláči přiznat, že jsem měl ošklivé dětství, že už jako malý jsem se sám týral, týral jsem svého staršího bratra a posléze i oba rodiče. Případně jsem ochotný přiznat nějakou vraždu, protože bych za ní mohl dostat míň než za tohle, a ještě být po polovině venku na podmínku.)

Při vyndávání občanky jsem použil větu, kterou jsem si pro tuhle příležitost chystal posledních třicet let. Zná ji úplně každý, kdo kdy viděl detektivku, v níž se zatýkalo. Piloval jsem ji na situaci, kdy už budu na zemi, koleno policisty v mých ledvinách, kolem mě tak dvanáct zastřelenejch (ne všechno policisté) obětí.

"Potřebuju si zatelefonovat!" řekl jsem.

Policista na mě neklečel, pořád seděl v autě, a nevypadalo to ani na střelbu, a zeptal se:

"KAM!?"

A já že na dispečink.

Ani se nezeptal na jaký, ale přidal otázku Proč?

Já mu odpověděl, že na dopravní, abych oznámil, že linka osm pravděpodobně vyjede ze smyčky Podbaba se zpožděním.

Já už skoro v té chvíli vedle auta kajícně klečel (neměli být policisté venku?) a zahlédl výraz druhého policisty, v němž poznal názor, co si o celém Dopravním podniku myslí, když mu jeho řidiči běhají po nocích na červenou.

"Běžte!" oznámil mi policista a já se ještě jednou omluvil a políbil stěrač.

Na červenou se chodit nemá, to je pravda, uznávám. Když jsem se vracel na tramvaj, počkal jsem na zelenou a koukal po okolí, kde se auto ukrývá. Myslím si, že bylo nahoře u drogerie vedle Kauflandu. Pravda, v aroganci mně vlastní jsem si položil otázku, zdali se na policisty trochu nehněvám, že mě dál kontrolují, a nekontrolují někde někoho, koho jsem před lety hledal za podvod, ale to nic. Nesmíme lpět na maličkostech.

(Další vsuvka: pokud by se tu našly slečny nebo mladé paní, které mé živočišné rebelství přímo vzrušuje a mají mě za sígra s dlouhými vlasy a koženou bundou, co si umí ženskou pořádně pod/d/at, přihodím jim, že před několika dny jsem byl v obchodním řetězci a vstupoval do něj dveřmi, jimiž se normálně vychází – áááách, jsem prostě Rebel.)

Ale jo, svoji chybu uznávám, a když jsem po půlnoci pěšky cestoval domů, sám sebe jsem odsoudil k Veřejně prospěšným pracím a na křižovatce cyklistické stezky u Nové Harfy uklidil kolem koše. On ho sice jako obvykle zase někdo brzy ukradne, ale já mám svědomí čisté a dluh společnosti jsem splatil. Doufám, že ten zloděj taky padne na bdělou hlídku.

Benzínky po okolí jsou.

Autor: Pavel Hewlit | středa 13.2.2019 10:43 | karma článku: 40.28 | přečteno: 5600x

Další články blogera

Pavel Hewlit

Prý mám napsat Putinovi – tak jo, tady to je

Tohle není můj nápad, ale jednoho z diskutérů. On to sice myslel jako vtip, ale i v tom zlomyslném návrhu na moji osobu je kousek pravdy. Nikdo spolu nemluví. Nepíšeme, co bychom chtěli druhému říct.

16.11.2022 v 22:36 | Karma článku: 33.09 | Přečteno: 1992 | Diskuse

Pavel Hewlit

Ta válka muší bejt, to Vám poudám

Na rovinu – nejsem zrovna nadšený z toho, co se ve světě děje, a hlavně z toho, co se může ještě dít na základě jedné jediné zprávy o vystřelené raketě.

16.11.2022 v 16:19 | Karma článku: 36.43 | Přečteno: 940 | Diskuse

Pavel Hewlit

Příběhy o žití upravené smrtí aneb Modlitba góje v synagoze

Knihy jsou různé, a to je něco, co netřeba žádnému ze čtenářů připomínat, a ten, kdo nikdy nečetl, ten tomu neuvěří, dokud si dvě tři nepřečte.

9.11.2022 v 14:45 | Karma článku: 26.30 | Přečteno: 483 | Diskuse

Pavel Hewlit

Tak už jsme ve válce, ale já přesto musím řídit tramvaj

Zachovejte paniku, stejně všechno špatně dopadne – ale ještě to není tak špatné, jak titulek tohoto příspěvku hovoří. Válka není a já řídím.

5.11.2022 v 1:22 | Karma článku: 44.98 | Přečteno: 6722 | Diskuse

Další články z rubriky Ostatní

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 19 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 12.17 | Přečteno: 224 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 16.33 | Přečteno: 381 | Diskuse

Olča Vodová

zdánlivě zadarmo

(svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...,svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...)

27.3.2024 v 21:18 | Karma článku: 5.02 | Přečteno: 104 | Diskuse

Karel Trčálek

Jak se pracovníci ve školství pomstili uličnímu výboru iFčil oslavujícímu Karlův úspěch

No, mám-li být upřímný, pomsta to byla hodně sladká. Však se taky hned ze všech stran slétly vosy a začaly si dávat do trumpety tak, že se div v té slaďounké šťávičce neutopily....

27.3.2024 v 10:51 | Karma článku: 30.88 | Přečteno: 571 | Diskuse
Počet článků 933 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1406

Třeba nabídnout příběh. Myšlenku. Pobavit, rozplakat, donutit, abyste se podívali na místa v sobě, která se báli navštívit. Třeba.

Případné dotazy na fejetonhewlit@seznam.cz

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...